Senaste nytt

Tips för att använda restaurangkupong hos Nordic Choice?

taxvalp

Medlem
Jag har en period då jag ska bo mer på hotell i Skandinavien och har påpassligt matchat till Nordic Choice Gold. Som guldmedlem får man en värdekupong på 125 kr per natt som är behäftad med vissa villkor, bland annat att de bara gäller en specifik dag (det går alltså ej att spara dem ens under samma vistelse) samt ej för alkokol.

För en tid sedan köpte jag ett glas vin för en check under en vistelse i Karlstad men jag vet inte om det var ett enskilt undantag/misstag eller om det finns någon inofficiell praxis vad gäller kupongerna.

Finns det några Nordic Choice-rävar som kan resa ut begreppen? Är det det finstilta som verkligen gäller på alla ställen?
 

agehall

Medlem
Jag vill minnas att man inte ska kunna köpa alkohol för checken. Ibland går det ändå.

Jag brukar använda den för att äta middag om jag är sugen, annars tar jag ut lite dricka och snacks.
 

Flood

Medlem
Öl har gått bra för mig och som jag tolkar medlemsvillkoren skall det inte vara något problem:

6.4.5. Vid övernattning på Clarion Hotel®, Quality Hotel™ och våra fristående hotell i Sverige får medlemmen en restaurangkupong till ett värde av 35 SEK som kan lösas in mot mat eller dryck i hotellrestaurangen (gäller ej sprit eller tobak).

Fullständiga medlemsvillkor
 

taxvalp

Medlem
Öl har gått bra för mig och som jag tolkar medlemsvillkoren skall det inte vara något problem:

6.4.5. Vid övernattning på Clarion Hotel®, Quality Hotel™ och våra fristående hotell i Sverige får medlemmen en restaurangkupong till ett värde av 35 SEK som kan lösas in mot mat eller dryck i hotellrestaurangen (gäller ej sprit eller tobak).

Fullständiga medlemsvillkor

Ah, där har vi det! Står något om "liquor" på kupongen men för en gångs skull var det alltså rätt översatt...
 

olo

Medlem
Du får köpa alkohol för kupongen men inte starksprit. Så öl och vin går alldeles utmärkt.
Jag citerar mig själv för att förtydliga att det är det som gäller. Jag har cirka 150 nätter på Choice i bagaget, och det har aldrig varit någon diskussion.
Öl och vin är okej, men inte starksprit.
 

JNH

Medlem
Bränn av den på en knippe mineralvatten.
Vid senaste Choice-natten räckte en 125:- voucher till 4 läsk, två små chipspåsar och en skål nötter. Detta på Arlanda.
 

trekker

Medlem
Sitter just nu på clarion i malmö och bränner checken i baren nere. Restaurangen och baren på våning 25 är knökfull och det fanns ändå ingen mat för rimligt pris däruppe. Blev nekad en uppgradering vid checkin och även nekad en late checkout så funderar varför jag ska fortsätta med choise.
 

MrGunnar

Medlem
Jag antar att du är vart fall på Guld-nivå, eftersom du får 125 kr-checken. Jag skulle nog klaga och efterfråga kompensation. Vissa saker är uttryckligen i mån av tillgång, ex uppgradering till större rumskategori. Sen utcheckning däremot står mer beskriven som en "medlemsrättighet" för guldmedlemmar snarare än i mån av tillgång. Reklamera, klaga och återrapportera på BC-forumet skulle jag föreslå.

"6.6.6. Möjlighet att kostnadsfritt checka ut fram till kl 18.00. Ska avtalas med receptionen vid ankomst."
Fullständiga medlemsvillkor
 

trekker

Medlem
Jag antar att du är vart fall på Guld-nivå, eftersom du får 125 kr-checken. Jag skulle nog klaga och efterfråga kompensation. Vissa saker är uttryckligen i mån av tillgång, ex uppgradering till större rumskategori. Sen utcheckning däremot står mer beskriven som en "medlemsrättighet" för guldmedlemmar snarare än i mån av tillgång. Reklamera, klaga och återrapportera på BC-forumet skulle jag föreslå.

"6.6.6. Möjlighet att kostnadsfritt checka ut fram till kl 18.00. Ska avtalas med receptionen vid ankomst."
Fullständiga medlemsvillkor
Dom sa att dom at fullbokade imorgon och har en incheckningsgaranti fran kl 15 och om alla kommer kl 15 at det inte mojligt for mig att stanna langre an max kl 13.
 
Toppen