Senaste nytt

Eurobonus uppgradering med Lufthansa Göteborg-Singapore

Ska åka GOT - SIN via MUC I oktober, hem i jan. Långvistelse i asien.

Det är två Biljetter i economy class L, mycket billiga och eländiga.

Undrar nu, finns det något sätt att uppgradera dessa med antingen EB eller något annat kreativt bonus trix (läs US airwyas 100k dealen.)

Har typ 50k på EB just nu, vilket jag antar inte räcker så långt samt att klassen vi bokat (L) inte verkar uppgraderbar (eller? Har kollat LH hemsan och EB upgrade charts)

Så, finns det något sätt att få upp oss i C här? Utan att boka nya biljetter.

Mvh
 

Dr. Miles

Expert
Star Alliance upgrade är möjlig endast för bokningsklasser med dyra biljetter. Typ på Y, B klasser.

Eftersom du skriver GOT-SIN via MUC, antar jag att du åker med Lufthansa.
Du kan bara uppgradera till Business class från Y eller B klasser på Lufthansa.

Här hittar du mer info om Star Alliance upgrade:
http://www.flysas.com/en/EuroBonus/Earn-points/airlines/StarAlliance/Star-Alliance-upgrade-awards/

Uppgradera andra Star Alliance flighter med SAS EuroBonus poäng är inte bra användning, tycker jag.

T ex.
Uppgradera en sträcka(flight) mellan Europa och Asien kostar 50,000 EuroBonus poäng.
T/r behöver du 100,000 poäng.

Med 135,000 poäng kan du åka i Business class hela vägen och du behöver inte köpa någon dyr ekonomiklass biljett.
 

Dr. Miles

Expert
Undrar nu, finns det något sätt att uppgradera dessa med antingen EB eller något annat kreativt bonus trix (läs US airwyas 100k dealen.)

Skaffa minst 2 US Airways Dividend Miles(US DM) konto nu, om du inte har än.
Det kommer säkert 100% bonus miles promo inom kort.

Du behöver 90,000 US DM miles per person för Europa-Sydost Asien t/r i Business class.
 

Dr. Miles

Expert
En sak till.

Om du vill ha möjlighet att ändra hemresan, då är det kanske bättre att använda bmi Diamond Club miles.
Eftersom din resa är så pass lång, rekommenderar jag att du har den i åtanke.

Bonusresa med US Dividend Miles kan inte bokas om när du har påbörjat resan.

Man kan ändra/avboka bonusresor med bmi miles fram till 24 timma före utresa.(Om du har påbörjat resan, går det ej boka om.)
Du kan boka två enkelresor, en utresa och en hemresa. Om du behöver ändra hemresan, inga problem för att du inte har påbörjat (hem)resan.

bmi Diamond Club regler:
Avbokning: 25 GBP per resa(biljett)
Ändring: 20 GBP per resa(biljett)
 
Toppen