Senaste nytt

Detaljeret kritik af Københavns Lufthavn fra de 10 største flyselskaber

staff

Medlem
Kapacitetsproblemet ar ofrankomligt dock. CPH har vaxt smatt och organiskt under lang tid och samtiden har sprungit ifran flygplatsen nagot.

Inlägg redigerat pga att efterföljande kommentarer gick helt off topic
//Moderator
 
Last edited by a moderator:

Fredrik

Medlem
lufthavnen er meget kommercielt tænkende og lader skiltene til Finger A og Finger B pege i hver sin retning for at lede passagererne gennem butiksområderne før de bliver ledt ud til gates’ene.

Kritiken handlar tydligen om butikerna. Och säkerhetskontrollen.
 

Agö

Medlem
Gott om relevant kritik, i synnerhet landside (incheckning/säkerhetskontroll) och bagageutlämning. Ofta rejält trångt vid incheckningsområdet på Terminal 3 och bagaget är ju en sorglig historia.
 
Gott om relevant kritik, i synnerhet landside (incheckning/säkerhetskontroll) och bagageutlämning. Ofta rejält trångt vid incheckningsområdet på Terminal 3 och bagaget är ju en sorglig historia.
Verkligen, håller med om både incheckning och bagaget. Däremot så är kritiken att flygplatsen är kommersiellt uppbyggd och att man försöker styra flödet så att man maximerar folks shopping lite konstig. Det gör ju alla varuhus / köpcenter och att en flygplats gör det är ju inte konstigt.

Jag undrar dock var religionen kommer in i bilden, syftar kanske på dyrkan av mammon?
 

NyfikenGrau

Medlem
Är det bara jag som reagerar på kritiken mot att ankommande och avresande passagerare inte är separerade? Jag hoppas verkligen inte man följer upp det spåret, då blir det längre avstånd och snart transfer security och vips har CPH blivit en mycket sämre flygplats som jag ser det.
 

Agö

Medlem
Är det bara jag som reagerar på kritiken mot att ankommande och avresande passagerare inte är separerade? Jag hoppas verkligen inte man följer upp det spåret, då blir det längre avstånd och snart transfer security och vips har CPH blivit en mycket sämre flygplats som jag ser det.
Ja, helt onödigt på en liten flygplats som Köpenhamn. Visst, det kan bli lite trångt men det är väl inte värre än i t.ex. Amsterdam med trånga pirar som alla leder till samma "shoppingområde". Köpenhamns styrka är ju just att det är en förhållandevis bra transferflygplats, i synnerhet om man reser SAS-SAS inom Schengen.

Det lustiga är att ett annat gäng bolag strider för att CPH inte ska bygga ut terminalkapacitet (och stänga tvärbanan)...

Flyselskaber i fælles front mod banelukning - CHECK-IN.dk
 

Senator

Moderator
Vill bara påminna alla om att hålla bra ton, on topic, undvika politiska och religionsdiskussioner, samt diskutera sak och inte person.

MVH.
Moderator
 

palmen

Moderator
Med tanke på det som Senator skrivit ovan och de anmälningar som kommit in på tråden så har den rensats på inlägg som haft politiska, religiösa och liknande sorters ämnen.
Dessa saker har diskuterats tidigare och är diskussioner får tas på andra forum.

//Moderator
 
Toppen