Senaste nytt

Växla Diners Club till Miles & More?

Bonden

Medlem
Just nu kör jag SAS Diners EB och det funkar väll bra, enda problemet är att jag upplever att det är mycket mer värde på M&M miles och söker därför efter ett sätt att få fler sådana!

Om jag har förstått det rätt har Diners ett eget poängsystem för vanliga dinerskortet, kan man på något sätt växla dessa mot M&M Miles?

Diners sida känns verkligen kass och jag hittar inget vettigt där, men jag håller tummarna på att någon vet mer än jag :)
 

Senator

Moderator
Detta är en lång story... Under många år man lokalt i Sverige försökt att få M&M HQ i FRA att hitta en kreditkortspartner i Sverige. Kanske nu som många andra länder har fått detta där man inte har någon M&M hemma flygbolag kan vi också få detta i Sverige?
http://www.miles-and-more.com/onlin...simple?nodeid=2552761&l=en&cid=1000354&size=2

Om du har bank konto i något av dessa länder är det inga problem att få ett kort. Själv har jag Swiss M&M AMEX Platinum och VISA Gold som används konstant.
 

Bonden

Medlem
Om du har bank konto i något av dessa länder är det inga problem att få ett kort. Själv har jag Swiss M&M AMEX Platinum och VISA Gold som används konstant.

Låter som en bra lösning, men behöver man inte ha inkomst i de landet där man har kortet?
Använder man M&M kortet när man är utomlands så är växlingsavgifts-effekten acceptabel.
 

Senator

Moderator
Låter som en bra lösning, men behöver man inte ha inkomst i de landet där man har kortet?
Använder man M&M kortet när man är utomlands så är växlingsavgifts-effekten acceptabel.

Det är klart att det kommer kosta några % i växling. Gällande inkomst och dyl, beror det lite på land. Jag är folkbokförd och har inkomst i Schweiz och delar min tid mellan Schweiz, Stockholm och jobbresor. Jag tror kanske UK eller Tyskland är enklast att göra detta utan att man bor där.

Jag skulle kolla med min svenska bank, om man har en bra kontakt som kan hjälpa till och eventuellt skriva någon form av garanti. Skicka privat meddelande så kan vi bolla lite idéer.
 
Det är klart att det kommer kosta några % i växling. Gällande inkomst och dyl, beror det lite på land. Jag är folkbokförd och har inkomst i Schweiz och delar min tid mellan Schweiz, Stockholm och jobbresor. Jag tror kanske UK eller Tyskland är enklast att göra detta utan att man bor där.

Jag skulle kolla med min svenska bank, om man har en bra kontakt som kan hjälpa till och eventuellt skriva någon form av garanti. Skicka privat meddelande så kan vi bolla lite idéer.

Kom ni på någon smart lösning? Är lite sugen på att byta kort.
 
Toppen