Senaste nytt

Erfarenheter CRJ900

Fixter

Medlem
Någon med erfarenheter från SAS CRJ900?

Första flygningen med denna maskin imorn med SK1767 som ska flygas av en sådan =)
 

Fixter

Medlem
För o nackdelar, platser man inte ska sitta på, hur upplevs komforten,ljudnivå,seatpitch, legrom, är det sämre med infant?
 

Agö

Medlem
För o nackdelar, platser man inte ska sitta på, hur upplevs komforten,ljudnivå,seatpitch, legrom, är det sämre med infant?
Överlag är det ingen bra kärra att resa med infant. Det är ett litet flygplan som jag alltid upplever som trångt, det räcker i princip med att ha någon bredvid sig för att jag ska få den känslan. Med det sagt är det samtidigt den härligaste kärran i SAS flotta om man har tur att få seatblock. Vidunderligt ljus och tyst längst fram.

Vilken klass reser du i? Om du reser längst fram ska du försöka roffa åt dig rad 1 tycker jag. I övrigt är alla säten likvärdiga. Reser du i Go ska du försöka få rad 17 om man får resa där med infant - det är nödutgång och ger extra utrymme.

Vet inte, kan jag ta reda på det någonstans? Det gäller SK1767
Då är det CityJet. Inte för att det gör någon skillnad ändå.
 

Stefan H.

Medlem
Jag har åkt några gånger Umeå - ARN med en CRJ900 (City Jet). De är nya så de ser betydligt fräschare ut än de gamla 737-600. Sedan tycker jag att ombord- och avstigning är mycket långsammare eftersom man kan bara använda främre dörren. Sedan är det synd att man inte kan ta med större handbagage ombord. Ingenting annat att klaga på.
 

olo

Medlem
Jag håller med @Agö -med Seat block gillar jag den, annars kan den kännas trång.

Värt att tänka på är att kabinväskor inte får tas med in, då de inte får plats i hyllan utan lämnas/hämtas på plattan. Så det kan vara klokt att tänka på när du packar.
Då är det CityJet. Inte för att det gör någon skillnad ändå
Det innebär att det är en ny kärra, vilket är trevligt. Jag har dock inte flugit den, men var det inte något snack om att toaletten som ersätter 1DF/2DF inte finns på de planen..?
Det gör rad 1 ännu bättre på en längre flygning, då de blir mindre spring där.
 

Fixter

Medlem
Okej, Jo vi reser i plus, kommer ha tanten bredvid så det lär inte bli någon seatblock, iofs reser vi båda i plus så vi får väl se hur det ter sig =)
Men då verkar det hyffsat lovande, vi sitter på 3D/F
 

Agö

Medlem
Det innebär att det är en ny kärra, vilket är trevligt. Jag har dock inte flugit den, men var det inte något snack om att toaletten som ersätter 1DF/2DF inte finns på de planen..?
Det gör rad 1 ännu bättre på en längre flygning, då de blir mindre spring där.
Korrekt. Här finns lite bilder på detta. Första platserna på D/F-sidan efter toaletterna är utmärkta, så även 1A/C som kanske t.o.m. är att föredra med INF då det är väldigt ostört.

Första CRJ-900LR (EI-FPB) har börjat flyga för CityJet / SAS | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Toppen