Senaste nytt

Hur bokar man för EuroBonuspoäng på andra flygbolag i Star alliance?

Miljon3

Medlem
Hur bokar man för EB poäng på andra flygbolag i Star alliance

Jag har undrat om hur man gör för att boka bonusresa med Star alliance flygbolag (singapore airlines) med EB Poäng.
Detta kan komma användbart i framtiden.
 

Bitte

Ny medlem
Ja, att använda poängen är i alla fall inte lätt. Rent hopplöst vill jag säga. Jag har ägnat halva dagen idag till att få ihop utan att lyckas.
Jag har samlat på mig en hel deloch har nu över 400.000 Eurobonus dessutom har jag via Amex rewardsmed en möjlighet att ta ut två resor till poängutnyttjande för en. SAS har så få långlinjer och alla de hundratusentals medlemmarna vill så klart främst ha dessa biljetter och i business class. Det finns så få , för få så det är rent omöjligt Jag försökte förra våren också att boka med 6-8 månaders framförhållning men lyckades ej och nu nästan en dag har jag suttit - kollat på nätet ringt osv. Skall man behöva gneta med Londonbiljetter för att använda sina poäng!!
 

Fredrik

Medlem
Bitte,

du vet väl att du inte behöver flyga med just SAS? AMEX-vouchern är en sak men alla andra poäng kan du använda med vilket som helst av bolagen inom Star Alliance. Linjenätet är betydligt bättre den vägen.
 

Dr. Miles

Expert
Ja, att använda poängen är i alla fall inte lätt. Rent hopplöst vill jag säga. Jag har ägnat halva dagen idag till att få ihop utan att lyckas.
Jag har samlat på mig en hel deloch har nu över 400.000 Eurobonus dessutom har jag via Amex rewardsmed en möjlighet att ta ut två resor till poängutnyttjande för en. SAS har så få långlinjer och alla de hundratusentals medlemmarna vill så klart främst ha dessa biljetter och i business class. Det finns så få , för få så det är rent omöjligt Jag försökte förra våren också att boka med 6-8 månaders framförhållning men lyckades ej och nu nästan en dag har jag suttit - kollat på nätet ringt osv. Skall man behöva gneta med Londonbiljetter för att använda sina poäng!!

Välkommen till BusinessClass.se, Bitte!
Om du är beredd att betala bränsletillägg kan du också välja andra Star Alliance flygbolag och det finns bonusresa platser både i Business class och i First class.
 

Bitte

Ny medlem
Tack för snabb respons - men hur gör jag det. Jag har ringt till eurobonus och de sa att de kollade Singapore- Lufthansa och Thai men de hade inga business för att utnyttja poäng varken i slutet av oktober och några veckor fram eller i slutet av jan och framåt som de kollade.
Frågade för resa antingen enbart till Bangkok med Thai SAS eller helst till Sydney med max två byte. ??????
 

Dr. Miles

Expert
Tack för snabb respons - men hur gör jag det. Jag har ringt till eurobonus och de sa att de kollade Singapore- Lufthansa och Thai men de hade inga business för att utnyttja poäng varken i slutet av oktober och några veckor fram eller i slutet av jan och framåt som de kollade.
Frågade för resa antingen enbart till Bangkok med Thai SAS eller helst till Sydney med max två byte. ??????

Du kan också läsa vår guide: Hur bokar jag en bonusresa med mina poäng?

Du kan flyga max 4 flighter(dvs 3 byte) i varje riktning på en bonusresa med EuroBonus poäng.
Däremot kan man inte ta stopover vid bonusresa med andra Star Alliance partner flygbolag. :(
 
Toppen