Senaste nytt

Flygbuss i Visby även sommaren 2012

Jacob

Medlem
I mitten av maj startar Flygbussarnas nya linje mellan Visby flygplats och Visby centrum.

Linjen kommer trafikeras under sommarsäsongen med flera hållplatser längs vägen. Linjen kommer bedrivas som en "hop on - hop off"-linje så man kan stiga på och av längs vägen, exempelvis vid hotell och badstränder.

Biljetter kommer att kunna köpas ombord på bussen, på Flygbussarnas webbplats och via Flygbussarnas app. Busstrafiken är planerad att starta i mitten av maj och pågå in i september. Den exakta tidtabellen presenteras senare.

(Källa: Pressrelease)
 

Jonas C

Medlem
Vad finns det för mening med att ta buss till flygplatsen i Visby. Jag brukar alltid promenera dit från centrum, förutsatt att vädret är fint. Sen finns väl också taxibilar för 99kr.
 

Jacob

Medlem
Jag vet inte vad flygbussen kommer kosta men senast jag åkte taxi i Visby räckte inte 99 kronor in till centrum. Handlade snarare om 130 kronor.

Flygbussen har funnits tidigare somrar och eftersom den kommit tillbaka antar jag att det lönar sig.

Jag har för övrigt också promenerat några gånger men det är inte optimalt med bagage.
 

Jonas C

Medlem
Jo absolut, har man tung väska är det nog inte så kul att gå ;) Men det ska bli intressant att se vilka priser Flygbussarna väljer att sätta, speciellt då taxi redan erbjuder god valuta för sina pengar och är det mest optimala om man reser i grupp.
 

Jacob

Medlem
Vi får se...

Det kan ju också vara så att taxibilarna helt enkelt inte räcker. En högtrafikdag på Visby flygplats med fyra fulla flyg som landar med några minuters mellanrum gör det inte helt optimalt att bara ha taxi som enda alternativ.
 

seat56f

Medlem
Finns det en ruttkarta med stoppen inritade? Jag har turer till Gotland inplanerade, men bor på Best Western Strand som jag misstänker inte är det mest lättåtkomliga. Har inte bra nog koll på Visbys geografi för att säkert kunna säga var stoppen är...
 

Agö

Medlem
Finns det en ruttkarta med stoppen inritade? Jag har turer till Gotland inplanerade, men bor på Best Western Strand som jag misstänker inte är det mest lättåtkomliga. Har inte bra nog koll på Visbys geografi för att säkert kunna säga var stoppen är...

Om man kollar på flygbussarna.se så verkar det vara följande stopp som är aktuella:

- Busstationen
- Gustafsvik
- Hotell Strandgärd
- Snäck
- Tott Hotell
- Östercentrum

Inget av dessa stopp hjälper dig särskilt mycket om du ska till Strand. Bodde på Strand för ett par helger sedan. Lämpligast är att du går av vid Östercentrum/Österport och promenerar genom innerstan (inte helt bekvämt om man har packning). Annars kan du ju ta en taxi, 140 SEK till Stora torget varifrån det tar fyra minuter att gå till Strand.
 
Toppen