Senaste nytt

Eurobonus ska öka antalet medlemmar med 70% på tre år

Eivind Roald, ny inom marketing & sales på SAS säger:

"Det ska bli lättare att tjäna ihop poäng, lättare att nå guldnivå och att bruka poäng. Här satsar vi på dem som inte reser lika mycket. Vi ska gå från 2,8 miljoner Eurobonusmedlemmar till 5 miljoner om tre år."

TravelNews hade artikeln:
Killarna som ska få snurr på SAS - Travel News

Vad tror ni det kommer få för effekter på poänguttag, överfulla lounger och annat?
 

Dr. Miles

Expert
Jag kan inte tänka mig att SAS EuroBonus har fått större expansion än Aegean Miles&Bonus som ökat antal medlemmar explosionsartat. :)
 

Jonas C

Medlem
Tjaa flera EBG medlemmar innebär ju också större intäkter, så visst de lär nog kunna bygga ut ARN Loungen.
 

Ubbe

Medlem
De kanske tittat på A3 konceptet och sett att det går att tjäna pengar även på den varianten.
 

India Alpha

Medlem
Eivind Roald, ny inom marketing & sales på SAS säger:

"Det ska bli lättare att tjäna ihop poäng, lättare att nå guldnivå och att bruka poäng. Här satsar vi på dem som inte reser lika mycket. Vi ska gå från 2,8 miljoner Eurobonusmedlemmar till 5 miljoner om tre år."

TravelNews hade artikeln:
Killarna som ska få snurr på SAS - Travel News

Vad tror ni det kommer få för effekter på poänguttag, överfulla lounger och annat?

Nja, det är ju bättre med ett expansivt satsande bolag än ett som bromsar sig framåt...
Trängsel i lounger har du redan, ARN Scandinavian på morgon eller eftermiddag är ju inte direkt en dröm. Med rätt satsning kanske vi kan få förbättrade ytor och vem vet, detta kanske ger utrymme för leende och glad personal också.
 

Perra

Medlem
Se där ja, hur många har guld idag? Har för mig att jag hört en siffra på 60-70 tusen, någon som vet?
 

seat56f

Medlem
De där marginalmedlemmarna han talar om kanske inte är de som kommer boka longhaul C. Kan ju hoppas på det...

...dessutom så säger han ju också "lättare att bruka poäng". Om utestående poäng belastar balansräkningen kanske det vore en idé att öka antalet sådana platser över affärsresenärernas lågperioder (påsk, sommar, jul/nyår). Frågan är ju om det inte är bättre att ha några extra award C-resenärer till New York i juli istället för att tvingas uppgradera översåld M-klass...
 

Bonden

Medlem
Det som hade fått Eurobonus till att bli en riktig vinnare är att göra det möjligt att direkt boka partnerawards.
Slippa telefonköer och irriterade/oförstånde telefonister är värt väldigt mycket.
 

Bitte

Ny medlem
Ja, att använda poängen är i alla fall inte lätt. Rent hopplöst vill jag säga. Jag har ägnat halva dagen idag till att få ihop utan att lyckas.
Jag har samlat på mig en hel deloch har nu över 400.000 Eurobonus dessutom har jag via Amex rewardsmed en möjlighet att ta ut två resor till poängutnyttjande för en. SAS har så få långlinjer och alla de hundratusentals medlemmarna vill så klart främst ha dessa biljetter och i business class. Det finns så få , för få så det är rent omöjligt Jag försökte förra våren också att boka med 6-8 månaders framförhållning men lyckades ej och nu nästan en dag har jag suttit - kollat på nätet ringt osv. Skall man behöva gneta med Londonbiljetter för att använda sina poäng!!
 
Toppen