Senaste nytt

Boka via Qunar vs Air China

ESSA

Medlem
Qunar - "Till var?" - Är en bokningstjänst för bl.a. flygbiljetter.

Kollar jag enkelbiljett Peking-Jingdezhen - kostar den via Qunar, 550 Rmb (700:)
Samma biljett, samma dag kostar på Air China's sida, 1297.70 Rmb (1652:)
Air China är flygbolaget som kör tiden/sträckan jag vill åka.

Det är en väsentlig skillnad på priset och jag önskar så klart komma på hur jag ska kunna boka den billigare biljetten.

Jag fastnar vid att Qunar verkar kräva fast telefonnummer i Kina.
Några tips?
 

Dr. Miles

Expert
Qunar - "Till var?" - Är en bokningstjänst för bl.a. flygbiljetter.

Kollar jag enkelbiljett Peking-Jingdezhen - kostar den via Qunar, 550 Rmb (700:)
Samma biljett, samma dag kostar på Air China's sida, 1297.70 Rmb (1652:)
Air China är flygbolaget som kör tiden/sträckan jag vill åka.

Det är en väsentlig skillnad på priset och jag önskar så klart komma på hur jag ska kunna boka den billigare biljetten.

Jag fastnar vid att Qunar verkar kräva fast telefonnummer i Kina.
Några tips?
Visar Qunar (去哪儿) priset med skatter inkluderade?

Vilket datum och vilken flight handlar det om?


Har du kollat Airchina.se för inrikesflyget? I så fall får man endast dyra priser.
Ska man boka Kina inrikes, bör man boka i Kina eller via kinesiska webbsidor.
 

Tur-Ture

Medlem
Jämförde en flight (SHA-PEK) som jag bokade via CTRIP i morse. CTRIP kostade CNY 580 + skatter, Qunar visar CNY 3.150 för samma flight (China Eastern, 26/9, 20,00).
 

ESSA

Medlem
Visar Qunar (去哪儿) priset med skatter inkluderade?

Vilket datum och vilken flight handlar det om?


Har du kollat Airchina.se för inrikesflyget? I så fall får man endast dyra priser.
Ska man boka Kina inrikes, bör man boka i Kina eller via kinesiska webbsidor.

Screen Shot 2016-08-31 at 13.38.36.png

Fuel verkar tillkomma på 50Yuan. Kommer inte längre på Qunar så kan inte säga om skatter tillkommer på detta.
Hittar endast "airport fee" på Air Chinas sida, 64:-. Dessa belopp stämmer ju överrens med varandra.

Enkel 5/10. Hade kikat på .se
Kollade nu på .com och vpn inställd på China. Jag kommer inte vidare. Vet inte vad som går snett men får svaret "No flights found for the specified search criteria"
 

Dr. Miles

Expert
Visa bifogad bild 56105

Fuel verkar tillkomma på 50Yuan. Kommer inte längre på Qunar så kan inte säga om skatter tillkommer på detta.
Hittar endast "airport fee" på Air Chinas sida, 64:-. Dessa belopp stämmer ju överrens med varandra.

Enkel 5/10. Hade kikat på .se
Kollade nu på .com och vpn inställd på China. Jag kommer inte vidare. Vet inte vad som går snett men får svaret "No flights found for the specified search criteria"
I så fall skulle jag rekommendera att boka via Ctrips engelsk webbsida. Där tar de emot utländska kreditkort. (på kinesisk webbsida tar de inte emot utländska kreditkort)

Priset är marginellt skillnad och det ingpår flygskatt.
Screenshot20160831 01 Ctrip.png
 

ESSA

Medlem
I så fall skulle jag rekommendera att boka via Ctrips engelsk webbsida. Där tar de emot utländska kreditkort. (på kinesisk webbsida tar de inte emot utländska kreditkort)

Priset är marginellt skillnad och det ingpår flygskatt.
Visa bifogad bild 56106

Tackar!
Har du länken dit? Har nog hamnat fel för jag får som billigast 700 Rmb och ibland vill de pracka på mig en hotell code för 30 Rmb också som jag inte behöver.
 

ESSA

Medlem
Tackar!
Hittade dit i samma ögonblick när jag bytte browser.

Tar kanske hjälp av nån på plats att boka tillbakaresan, om det skiljer sig i pris att det är värt det.
Ska försöka väcka liv i några av mina kinesiska bankkort och faktiskt se till att lära mig börja använda dem.
Kan kanske löna sig att ha några slantar sittandes på ett av dem.
 
Toppen