Senaste nytt

SAS inrikes ovanligt dyrt?

Jag har under ett par års tid åkt SAS mellan Arlanda och Landvetter i Go och kostnaden för detta brukar kosta mellan 1000-1500 sek men de sista månaderna från maj har priserna vart helt otroligt höga.

Vet att de är dyrare över högsäsong men nu de sista har de vart helt löjligt. Någon som har koll på varför? Är planen så fullbokade helt enkelt?
 

Attachments

  • image.png
    image.png
    165,6 KB · Visningar: 303
  • image.png
    image.png
    151,4 KB · Visningar: 314

JacobGBG

Medlem
Gör en fuling och sök på t.ex. GOT-UME som brukar vara billigare. Då får du mellanlandning på ARN och kan helt sonika hoppa av. Var försiktig med att sätta det i system om du registrerar din EB dock.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har under ett par års tid åkt SAS mellan Arlanda och Landvetter i Go och kostnaden för detta brukar kosta mellan 1000-1500 sek men de sista månaderna från maj har priserna vart helt otroligt höga.

Vet att de är dyrare över högsäsong men nu de sista har de vart helt löjligt. Någon som har koll på varför? Är planen så fullbokade helt enkelt?
Inte så konstigt med tanke på att du bokar attraktiva avgångar.
Det finns inte platser i S, B, P, A klass i SAS Plus på dina avgångar.
Kod:
SK  (WX)  169 
ARN 16/09/15 18:45 
GOT 16/09/15 19:45 
CR9
C9 D9 Z9 R0 J9 Y9 S0 B0 P0 A0 E9 M0 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G9 N0


SK  2168 
GOT 16/09/16 17:00 
ARN 16/09/16 17:55 
73W
C9 D9 Z9 R9 J9 Y9 S0 B0 P0 A0 E9 M0 H0 Q0 V9 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G9 N9
 
Kul för SAS att de verkar gå så bra på den linjen men mindre kul för mig som inte kan motivera de priset till chefen. :)
I stort sett varje gång de senaste halvåret har priserna vart skyhöga såvida jag inte väljer att åka på riktigt obekväma tider.

Tack för du kollade upp platstillgången, då har jag i alla fall svar på varför de är så högt prissatta.
 
Jag tycker mig också märke högre priser på sträckan, samt en betydligt sämre tillgänglighet på ungdomsbiljetter (V). Tidigare var det mer regel att jag kunde boka en ungdomsbiljett väldigt, väldigt nära inpå. Det verkar vara mer eller mindre slut på det just nu.

Återstår att se om det håller i sig, eller om det bara är nu när alla vill igång efter semestrarna...
 

olo

Medlem
Jag upplever att det är så här på förhösten, när affärsresandet har kommit igång men SAS fortfarande har mer nytta av att flyga planen till Grekland. Jag upplevde samma sak under senvåren i år.

Samtidigt vill jag säga att om man lämnar peak, så går det att fynda.

I förra veckan så var prisskillnaden i Go, mellan avgångarna 1720 och 2020 1500:-, med en veckas varsel. 500:- för sena flighten mot 2000:- för tidiga.
Jag har mer synpunkt på att det inte gick någon plan till GOT mellan 1720 och 2020, än på priset.
 

jimZon

Medlem
Hade de inte två avgångar vid 08:00 tiden mellan ARN - GOT fram till 2008? Jag minns att det nästan alltid var överbokat på de tiderna.
 
Toppen