Senaste nytt

Expertflyer visar "C" på alla klasser, nästa dag finns inventory, dock inget hos SAS? Hilfe!

Carlos

Medlem
När jag kollar på SK 904, så visar alla klasser på Expertflyer "C" när man musar över står det "closed," dock nästa dag kollar jag samma tur igen och det finns mer än 9 i de flesta högre klasser. Dock visar SAS inget tillgängligt flyg.

Jag har använt expert flyer i 5 år snart och har aldrig sett detta "C". Någon som kan ge lite insikt i vad det är?

Om Expertflyer visar inventory men SAS säger INGA FLIGHTER TILLGÄNGLIGA (på deras hemsida ska tilläggas) kan det dyka upp platser när nån backendhamster vaknat till och uppdaterat SAS tröga system?

PS: Såg Betan för SAS nya hemsida, ser ut som en uppblåst mobilsite.
 

Dr. Miles

Expert
När jag kollar på SK 904, så visar alla klasser på Expertflyer "C" när man musar över står det "closed," dock nästa dag kollar jag samma tur igen och det finns mer än 9 i de flesta högre klasser. Dock visar SAS inget tillgängligt flyg.

Jag har använt expert flyer i 5 år snart och har aldrig sett detta "C". Någon som kan ge lite insikt i vad det är?

Om Expertflyer visar inventory men SAS säger INGA FLIGHTER TILLGÄNGLIGA (på deras hemsida ska tilläggas) kan det dyka upp platser när nån backendhamster vaknat till och uppdaterat SAS tröga system?

PS: Såg Betan för SAS nya hemsida, ser ut som en uppblåst mobilsite.
x"C" (Closed) är väldigt vanligt, speciellt på de avgångarna som har bra beläggning eller på avgångarna som flygbolag tror att de kommer att kunna sälja utan problem.

Sedan är det så att POS (Point of Sales) spelar också roll.
Det kan hända att t ex J klass på en flight finns när man bokar genom SAS i USA men inte genom SAS i Sverige.


SK904 från Newark EWR till Stockholm ARN idag.

POS i UK:
Kod:
SK  904 
EWR 16/08/31 17:20 
ARN 16/09/01 7:15 
333
C1 DL ZC RL JC Y9 SL BC PC AC E9 ML HL QC VC WC UC KC LC TC O9 G9 NL

POS i USA:
Kod:
SK  904 
EWR 16/08/31 17:20 
ARN 16/09/01 7:15 
333
C1 D0 Z0 R0 J0 Y9 S0 B0 P0 A0 E9 M0 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O9 G9 N0
 
Toppen