Senaste nytt

Kostnad för ombokning trots samma bokningsklass

SK989

Medlem
Tidigare i veckan bokade jag en biljett på SAS hemsida i Plus (ej Plus saver) ARN-CPH, bokningsklassen var A och priset var 699 kr inkl. skatter och avgifter - det var ett kampanjpris som jag antar hade med den där miljonen billiga biljetter att göra eftersom ordinarie pris ARN-CPH i bokningsklass A är 1699 kr.

Idag tänkte jag boka om biljetten till en annan avgång samma dag som jag ursprungligen bokat - tillgänglighet finns i bokningsklass A. Men det kostar 1000 kr att boka om, trots att jag vill boka om till en annan avgång på samma sträcka i samma bokningsklass. Kampanjpriset på 699 kr är inte tillgängligt längre utan nu gäller ordinarie pris på 1699 kr, vilket förklarar att hemsidan säger att det kostar 1000 kr att boka om men brukar det vara så? Dvs. brukar det vara så att det inte bara är bokningsklassen som spelar roll utan också vad man faktiskt har betalat för biljetten vid bokningstillfället?
 

agehall

Medlem
Det kan finnas flera fare basis (med olika priser och regler) som bokar in i samma bokningsklass. Dessutom kan priset ändras för en viss fare basis så det du beskriver är helt normalt.
 

Wendestam

Medlem
Är alltid mellanskillnaden man får betala. Om det är 1kr (har faktiskt hänt!) eller som du beskriver här, 1000kr, spelar tyvärr ingen roll.
 

olo

Medlem
Jag har gjort det med VIP-biljetter fast via telefon. Då har det varit 50/50 om de tillämpad det nya priset eller ej.
 
Toppen