Senaste nytt

Era erfarenheter av Los Angeles ,San Francisco samt Las Vegas i Januari

MrDollar

Medlem
hej! Har bokat min första USA resa nu och det bär av till Los Angeles 4/1-2017. Arn-lax i SAS plus :)

Anledningen till att åka i januari är pga bäst för oss att ta ledigt då.

Vi kommer hyra bil och åka runt i LA samt en sväng till SF och Las Vegas.

Någon som varit i Kalifornien under januari och kan säga något om hur vädret är då?

Trevlig kväll alla!
 

palmen

Moderator
Inga förkortningar i rubriken tack, har ändrat detta.
Kalifornien kan vara svalt och ner mot 10 grader i San Francisco. Los Angeles är troligtvis lite varmare men varmast i Las Vegas.
 

Thornado

Medlem
Jag har varit i Vegas i januari många gånger för CES-mässan som alltid är i början av januari och 2017 så är den 5-8 jan. Dagarna då mässan pågår (och till viss del dagarna som är i direkt anslutning) så tenderar hotellpriserna att vara väldigt höga, så jag skulle rekommendera att försöka lägga Vegas mot slutet av resan för att komma undan detta.
Vädret i Vegas är hyfsat varmt mitt på dagen (svensk sommar), men kan gå ner till bara några få plusgrader sent på kvällen/natten.
 

MrDollar

Medlem
Jag har varit i Vegas i januari många gånger för CES-mässan som alltid är i början av januari och 2017 så är den 5-8 jan. Dagarna då mässan pågår (och till viss del dagarna som är i direkt anslutning) så tenderar hotellpriserna att vara väldigt höga, så jag skulle rekommendera att försöka lägga Vegas mot slutet av resan för att komma undan detta.
Vädret i Vegas är hyfsat varmt mitt på dagen (svensk sommar), men kan gå ner till bara några få plusgrader sent på kvällen/natten.
Tack för info @Thornado . Kommer att vara i vegas 18-22 januari :)
 

011430121

Medlem
Jag har varit i Vegas i januari många gånger för CES-mässan som alltid är i början av januari och 2017 så är den 5-8 jan. Dagarna då mässan pågår (och till viss del dagarna som är i direkt anslutning) så tenderar hotellpriserna att vara väldigt höga, så jag skulle rekommendera att försöka lägga Vegas mot slutet av resan för att komma undan detta.
Vädret i Vegas är hyfsat varmt mitt på dagen (svensk sommar), men kan gå ner till bara några få plusgrader sent på kvällen/natten.
Jag är helt enig med @Thornado, även jag brukar vara i "Vegas" under mässan, det varierar väldigt mellan dag och natt temperaturen.
Om ni åker bil från/till Los Anges eller San Francisco glöm inte att i förväg kolla vilka vägar som är öppna över bergspassen, vissa vägar är avstänga för att det är så mycket snö.
En sak som jag tror de flesta besökare av LAS Vegas har gemensamt, och det är att man inte glömmer sitt första besök i staden.
Ha en trevlig vistelse i Kalifornien och Nevada.
Vad är CES? Consumer Electronics Show - Wikipedia, the free encyclopedia
 

pycko

Medlem
Har varit där ett antal gånger i Januari, precis som skrivits så kan det vara ganska kyligt i San Francisco, ca 10 grader, Las Vegas är inte speciellt varmt i Januari runt 17 grader, varmast är det i Los Angeles, med lite tur ca 20 grader. Men det blir en fantastisk resa oavsett väder, skall själv till Kalifornien om 3 veckor,
 

mha321

Medlem
Som flera redan påpekat så kan det vara rätt kyligt i San Francisco. Om det är något ni föredrar att undvika så lägg ner tid i söder - San Diego kan absolut också vara värt ett besök!
 

chazzie

Medlem
Det är en fantastisk del av vår jordglob, ni kommer nog att trivas även om vädret inte är gassande, har ni tid försök klämma in ett besök i Death Valley, det går att göra en dagsutflykt från Vegas om man vill (i alla fall som norrlänning). Det är 20-22 mil enkel från Vegas beroende på vilken väg man tar, men det är fantastiskt mäktigt och vackert. Alternativt tar man det på vägen mellan LA och Vegas.
 
Toppen