Senaste nytt

Har ni erfarenhet av ombord Cash upgrade?

Dr. Miles

Expert
Har ni erfarenhet av Cash upgrade ombord (ej vid check in eller vid gaten)?

Jag flög med Scoot (TZ) mellan Tokyo och Bangkok nyligen och på ombord (utöver vid check in) erbjöd de Cash upgrade till:
  • ScootBiz (Business class)
  • StrechSeat (Economy class vid bulkhead eller vid nödutgång)
  • SuperSeat (Economy class stol med 34 tums seat pitch)
Uppgradering är endast för stol och ger inga andra förmåner (extra bagage, måltider, drycker osv)


Uppgradering till ScootBiz kostade 160 SGD på denna flight (Tokyo->Bangkok), vilket motsvarar ca 1.000 SEK.

ScootBiz var ungefär som stolar i Business/First class på narrowbody plan på Kina inrikesflygning.
Scoot, ScootBiz, stolar 01.JPG

Scoot, ScootBiz, stolar 02.JPG

Scoot, ScootBiz, stolar 03.JPG


Jag köpte ScootBiz från början men det är säkert värt att betala ca 1.000 SEK extra för en 5,5 timmars flygning, ifall man har bokat i Economy class.
 

muukav

Medlem
Jag gjorde så på en AirChina flight PEK - ARN. Det kostade runt 3500 per person för att sitta i Business istället för ekonomi. Dom erbjöd det endast att efter dörren var stängd, samt att man inte fick något extra förutom stolen i princip. Vi fick ekonomimaten vi hade sagt att vi skulle ha. Men det var skönt att slippa plats 47A och 47C för att sitta på första raden i business och njuta. Väl värda pengar, speciellt då sambo hade köpt billigaste biljetterna möjligt i ekonomi.
 

pep

Medlem
Fløj Royal Swazi economy og betalte ombord (uden regning) 100 USD fra DAR til Maputo.
 

Johan67

Medlem
Testade en gång med KLM på väg från Arlanda till Amsterdam - 560 Euro ville de ha och flygvärdinnan skrattade själv åt detta.

Hade jag nappat så hade jag fått flytta fram 4 rader, fått en tonfisk-wrap och glass samt fri dryck under hela resan :)!
 

AntonJ

Medlem
Inte till business visserligen, men Finnair gör nästan alltid reklam för möjligheten att uppgradera till "economy comfort" ombord. Känns som att de har med detta i deras standardutrop på long-haul. "Please contact the cabin crew if you wish to upgrade". När jag frågat har det handlat om 50-75€, alltså ungefär samma priser som vid bokning.
 

Dr. Miles

Expert
China Easterns inrikesflyg erbjöd cash upgrade ombord.
Priset varierade dock beroende på sträckan och original bokningsklass.

Sträckan Shanghai-Qingdao med B klass kostade 1.300 CNY, vilket jag tyckte att det var för mycket.
(Flygvärdinnorna hade passagerarlistan i sina iPad så de hade koll på vilken bokningsklass man hade)
 
Toppen