Senaste nytt

Även Lufthansa erbjuder gratis avbokning inom 24 timmar - på alla biljetter

Jacob

Medlem
Vet inte om detta funnits länge, men upptäckte av en slump att Lufthansa, precis som SAS, erbjuder gratis avbokning och återbetalning inom 24 timmar efter bokningen.
Detta gäller på alla biljetter, oavsett prisklass. Efter 24 timmar är det dock givetvis bara flexibla biljetter som går att avboka, i alla fall om man vill ha pengarna tillbaka.

Bra sak! Ska man försöka sätta ihop en resa med flera olika biljetter som ska matchas så är det väldigt användbart med några timmars öppet köp.
Det enda som inte betalas tillbaka är bokningsavgiften på 50 SEK.
 

agehall

Medlem
Oj, det har jag iaf inte sett tidigare, men jag har inte tittat jättenoga på LHs sidor. Det är ju kanon! Jag har använts SAS avbokning några gånger och tycker det är värt jättemycket att kunna ångra sig direkt eller rätta eventuella fel som upptäcks en timme efter bokning.
 

jumbooze

Medlem
British Airways - Answer

If I need to cancel my British Airways booking, what should I do?

Answer
If you made your booking with British Airways and you notice a mistake after you have paid for your ticket(s), we will allow you to cancel your flight booking and claim a full refund without penalty, up to 24 hours from when you make the original booking. Refunds under these circumstances can only be requested by calling our contact centres.

> Terms and conditions apply
 

agehall

Medlem
Undrar om det är någon EU-lag motsvarande distansköpslagen som gör att detta finns. Det verkar ju lite för bra att bolagen bara tillhandahåller för att vara snälla...
 

seat56f

Medlem
Det kan vara för att undvika en sådan lag också, som isåfall sannolikt skulle vara mer långtgående - det fungerar ju så att myndigheter ska (i en perfekt värld) inte in och peta där det inte verkligen behövs. Självsanering, helt enkelt.

Jag håller med om att det är oerhört smidigt att kunna avboka som det fungerar på sas.se. Flera resor som har blivit av med SAS när jag kunnat boka först och sen presentera ett färdigt förslag till medresenärer med vetskapen att det går att avboka inom 24h om det inte faller i smaken, så det kan inte vara helt dumt.
 

ucce

Medlem
Attans att jag inte kände till detta häromdagen - gör det ju nämligen rätt onödigt att använda deras "betala inom 48h eller betala 270kr för avbokning-funktion". Står det om detta någonstans på LHs webbplats?
 
Två saker som är jättebra med Lufthansa och testade nyligen:
1. 24 timmars kundtjänst. Man ringer när som helst och får hjälp.
2. 24 timmars öppet köp. Dessutom lyckades jag att avboka resan redan efter check-in ståendes i Senator loungen.
 
Toppen