Senaste nytt

Värdet av Diamond?

ulagun

Medlem
Som nyblivna pensionärer har fru ulagun och jag rest en hel del under året. Har själv mixat poäng uttag mellan Eurobonus och M&M innebär EBG för min del.. (förhoppningsvis nu forever)
Hustrun däremot endast EB. Innebär att med gjorda och inbokade resor till bryt dartum 1/12 hamnar hon ca. 78.000-80.000 EB poäng.
Vi har diskuterat fram och tillbaks om det är värt att gör en "milagerun" för att hon ska nå Diamond kommande år. (Blir i så fall Chicago och se en NHL match sedan hem)
Resande nästa år ser ut att bli några långresor med Lufthansagruppen. Ett antal intra europa med SAS i GO. (aktieägarabatten ska utnyttjas)
Är det värt tid/kostnad för att hon ska bli Diamond är vårt stora i-landsproblem för tillfället?
Som vi ser det;
-Ge bort Guldkort = OK sonen blir glad
-Antal biobiljetter från goodiebag = barnbarnen blir glada
-Gratis fika i GO= jag blir väldigt glad :rolleyes:
Men för övrig; What´s in it for us ?
Kan ni ge oss villrådiga era kloka synpunkter för och emot.
 

Thornado

Medlem
Om ni bokar Go eller Plus på longhaul så är ju möjligheten till Courtesy Upgrade väldigt trevlig.

Sen så vet vi ju alla att "snart" är det höst och då kommer Eurobonus 3.0 och då kommer kaviar, massage, ädla drycker, och andra exklusiva förmåner att regna över oss Diamanter. :rolleyes:
 

taxvalp

Medlem
Om det är så nära som du beskriver så skulle nog de flesta här säga "go for it". Du har själv listat de uppenbara fördelarna och gratis dryck i Go samt courtesy upgrade gäller ju er båda när man reser tillsammans. Dessutom "soft landing" till guld så då har ni säkrat det för ganska lång tid. Kör hårt!
 

nota bene

Medlem
Som sagt soft landing (om man har nytta av det), courtesy upgrades (om man inte alltid bokar C), gratis dricka i Go (spar alltid någon krona och är skönt att ha), samt att ge bort guldkort är trevligt.

Är man bara en resa longhaul för 3-4000 vid rea bort från Diamond är det uppenbart bra värde att gå för det.
 

jumbooze

Medlem
Sen ska det ju enligt senaste sas-eventet även komma möjlighet att få garanterad bonusresa i Plus ( 2 platser) för diamonds om jag minns rätt. Ej lanserat ännu så man får väl se om det blir av eller om det bara blir röda mattan och kaviar ;)
 

Charlie D

Medlem
Som nyblivna pensionärer har fru ulagun och jag rest en hel del under året. Har själv mixat poäng uttag mellan Eurobonus och M&M innebär EBG för min del.. (förhoppningsvis nu forever)
Hustrun däremot endast EB. Innebär att med gjorda och inbokade resor till bryt dartum 1/12 hamnar hon ca. 78.000-80.000 EB poäng.
Vi har diskuterat fram och tillbaks om det är värt att gör en "milagerun" för att hon ska nå Diamond kommande år. (Blir i så fall Chicago och se en NHL match sedan hem)
Resande nästa år ser ut att bli några långresor med Lufthansagruppen. Ett antal intra europa med SAS i GO. (aktieägarabatten ska utnyttjas)
Är det värt tid/kostnad för att hon ska bli Diamond är vårt stora i-landsproblem för tillfället?
Som vi ser det;
-Ge bort Guldkort = OK sonen blir glad
-Antal biobiljetter från goodiebag = barnbarnen blir glada
-Gratis fika i GO= jag blir väldigt glad :rolleyes:
Men för övrig; What´s in it for us ?
Kan ni ge oss villrådiga era kloka synpunkter för och emot.

Största fördelen för mig utöver ett par CU är att poängen aldrig går ut som Diamond.
 

palmen

Moderator
Det mesta har väl nämnts, men ni verkar inte flyga så mycket SAS så då är kanske vinsten inte så stor.
Däremot tycker jag personligen att soft landing, dvs guld ytterligare ett år utan att behöva tjäna in det gör det värt att ha diamond, man vet aldrig vad som händer om ett år.
Courtesy Upgrade på longhaul är trevligt
Gratis drycka är aldrig fel
Möjlighet att ge bort två guldkort kommer göra några andra glada och även biobiljetterna.

Om man hamnar runt 80k poäng skulle jag säga att det är värt det, anringen en Mileage Run eller skaffa Amex Elite för 20k baspoäng (kostnad 4000 kronor).
 
Toppen