Senaste nytt

Kort för poäng hos spelbolag?

Boomboom

Medlem
Har spanat runt efter bra kreditkort som kan användas för att samla in bonusar hos spelbolagen då jag har en del omsättning hos dem. Har dock märkt att många har begränsningar när det kommer till insättningar hos spelbolagen. Någon här som kan tipsa om bra kort för detta ändamål?
 

JNH

Medlem
SAS EB mastercard funkar att sätta in 10000 i veckan till svenska spel.

Redigering: Kan vara per månad förresten.
 

Morgan

Medlem
Såväl SJ Prio Mastercard som Coop Medmera Mer funkar.

Dock räknas vinster som betalas tillbaka till kort som negativ spend hos båda, så jag har tyvärr (?) gått back i poäng på mitt Sj prio-kort :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Charlie D

Medlem
Såväl SJ Prio Mastercard som Coop Medmera Mer funkar.

Dock räknas vinster som betalas tillbaka till kort som negativ spend hos båda, så jag har tyvärr (?) gått back i poäng på mitt Sj prio-kort :)

Man måste väl inte utbetala pengar till samma kort som användes vid insättningen? Kan man göra utbetalningar till bankkonton?
 

Morgan

Medlem
Man måste väl inte utbetala pengar till samma kort som användes vid insättningen? Kan man göra utbetalningar till bankkonton?
Beror på spelbolag. Principiellt så vill många europeiska spelbolag sätta tillbaka pengarna därifrån de kom för att minimera risk för penningtvätt, åtminstone upp till insatsen, så jobbar t.ex. både Betfair och Smarkets. Hos typ Unibet och Betsson/Nordicbet tror jag man kan köra uttag till bankkonto även om man satt in med kort. Svenska spel tillåter det, de bekräftar din identitet via banken istället.

Personligen är jag inte helt förtjust i att sätta in med kreditkort, rädd att det ska räknas som kontantuttag , använder därför i regel Trustly eller Skandiabankens kort som inte har kredit. Skandiabanken blockar dock rätt ofta insättningar trots att jag har pengar på kortet OCH legitimerar mig med BankId vid transaktionen, inte förstått varför.
 

JNH

Medlem
Man måste väl inte utbetala pengar till samma kort som användes vid insättningen? Kan man göra utbetalningar till bankkonton?
Från Svenska spel får du själv välja konto att utbetala till.
Uttaget räknas som vilket köp som helst, ingen uttagsavgift.
Med SAS EB MC är det Max 10000:-/månad till spelsidor.
WWW.saseurobonusmastercard.se/doc/se/sapi0w-villkor-pm3002-se.pdf Se punkt 4.
Sen vet jag inte om det tar tvärstopp eller vad som händer om den summan överskrids.
 
Ett alternativ är att sälja pengar på sidor som har money transfer, t.ex pokerstars eller 888poker.
Finns säkerligen fler sidor som erbjuder detta.

Sätt in på dessa sidor (=spend), du skickar sedan pengar till en kompis i klienten som betalar dig via t.ex swish/banköverföring.
Då slipper man det problem som Morgan tar upp.
 
Toppen