Senaste nytt

Ny intjäning till American Express när man bjuder in nya kortmedlemmar

Impendill

Medlem
Hittar ingen info om det här men så här såg det ut när jag gick in och läste villkoren för att bjuda in:

Skärmavbild 2016-08-28 kl. 13.58.47.png


Elite ger hela 27.000 poäng vid invite mot tidigare 18.000.

En anna sak som också verkar ny är att jag fått in 4.000 poäng för en värvning.
Inget av korten ger väl 4.000 poäng?

Skärmavbild 2016-08-28 kl. 14.05.00.png
 

JohanA

Medlem
Wow! Som jämförelse, vad kostar 27,000 poäng att köpa? Ställ det mot årsavgiften på Elite.
Ska bjuda in hela familjen... 30,000 på tre månader är också överkomligt för att den värvade ska få 27,000 poäng. Bara hoppas att nya EuroBonus tillåter fri överföring också! :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

blobloblo

Medlem
Jag undrar när dom ändrade detta. Bjöd in en till Elite den 24 aug. Ska bli spännande och se vad dom händer. Ringer nog till Amex imorn och ser till att man får 27000 istället för de gamla 18000.
 

Impendill

Medlem
Det känns spontant som att det blivit fel i trycket.
Platinum ger bara 20.000 EB-poäng.

Eller så är det nya regler som de inte gått ut med ännu.

Men jag fattar inte vad mina 4.000 poäng kommer från?
 

Impendill

Medlem
27.000 x 4 blir ju 108.000.

Kanske därför jag fått 4.000 poäng för en inbjudan eftersom att jag nått över gränsen på 100.000 poäng
 
27.000 x 4 blir ju 108.000.

Kanske därför jag fått 4.000 poäng för en inbjudan eftersom att jag nått över gränsen på 100.000 poäng

Villkoren:

Genom att bjuda in en vän godkänner du dessa villkor

  1. Ditt konto måste ha god status.
  2. Bara närstående: Du får bara bjuda in vänner, familj, kollegor och andra personer i din närhet.
  3. Be om tillåtelse: Innan du bjuder in din vän måste du säkerställa att du har samtycke fråndenne. Att skicka inbjudan utan samtycke bedöms som spam.
  4. Maxintjäning: Du kan tjäna upp till 100 000 SAS EuroBonus Extrapoäng per kalenderår genom att bjuda in dina vänner. När du nått årets maxintjäning kommer dock fortfarande din vän att belönas vid godkänd ansökan och uppnått spenderingskrav
Står alltså inget om vad som händer efter uppnådd gräns. Ring och fråga.
 

Impendill

Medlem
Villkoren:

Genom att bjuda in en vän godkänner du dessa villkor

  1. Ditt konto måste ha god status.
  2. Bara närstående: Du får bara bjuda in vänner, familj, kollegor och andra personer i din närhet.
  3. Be om tillåtelse: Innan du bjuder in din vän måste du säkerställa att du har samtycke fråndenne. Att skicka inbjudan utan samtycke bedöms som spam.
  4. Maxintjäning: Du kan tjäna upp till 100 000 SAS EuroBonus Extrapoäng per kalenderår genom att bjuda in dina vänner. När du nått årets maxintjäning kommer dock fortfarande din vän att belönas vid godkänd ansökan och uppnått spenderingskrav
Står alltså inget om vad som händer efter uppnådd gräns. Ring och fråga.

Jag var nog lite otydlig.

Låg på 96.000 poäng och bjöd in till premium. Fick då 4.000 poäng enligt min teori.

Men en annan sak jag lagt märke till är att Amex skickat ut email om att jag blivit belönad när jag värvat ngn.

Ett för elite och ett för premium där det står hur mycket jag tjänat för respektive inbjudan samt att Maxintjäning är 100.000. Men jag uppfattar det som att det gäller per kort.

Ska ringa och höra.
 
Toppen