Hej på er,
Igår hade min 17-åriga syster tre flights varav den sista mellan Oslo och Bardufoss med Norwegian (kom med SAS från ARN). Hon landar 13.25 och flighten från OSL skulle gå 14.45, dessvärre fick hon vänta på sitt bagage i evinnerlighet, men lyckligtvis så hann hon ändå fram till incheckningsdisken 14.12 - tre minuter kvar till incheckning stänger dvs. Här börjar det märkliga. Hon blir nekad att checka in och ombeds gå och köpa en ny biljett. Därefter följer en kombination av tårar och åtskilliga sympatilösa (och rentav otrevliga) dialoger med olika representanter för Norwegian, vilket slutar i att hon får köpa en ny biljett och vänta 6 timmar på nästa flyg. Rimligt agerande?!
Så, vad skulle ni gjort om ni fått reda på detta? Vad kan man kräva i en dialog med kundservice i efterhand? Är det så här det ska gå till när man kommer när gaten snart ska stänga? Vad finns det för förklaring för Norwegians agerande?
Uppskattar er input.
Igår hade min 17-åriga syster tre flights varav den sista mellan Oslo och Bardufoss med Norwegian (kom med SAS från ARN). Hon landar 13.25 och flighten från OSL skulle gå 14.45, dessvärre fick hon vänta på sitt bagage i evinnerlighet, men lyckligtvis så hann hon ändå fram till incheckningsdisken 14.12 - tre minuter kvar till incheckning stänger dvs. Här börjar det märkliga. Hon blir nekad att checka in och ombeds gå och köpa en ny biljett. Därefter följer en kombination av tårar och åtskilliga sympatilösa (och rentav otrevliga) dialoger med olika representanter för Norwegian, vilket slutar i att hon får köpa en ny biljett och vänta 6 timmar på nästa flyg. Rimligt agerande?!
Så, vad skulle ni gjort om ni fått reda på detta? Vad kan man kräva i en dialog med kundservice i efterhand? Är det så här det ska gå till när man kommer när gaten snart ska stänga? Vad finns det för förklaring för Norwegians agerande?
Uppskattar er input.