Senaste nytt

Hur är Ukraine Int Airlines?

Kansai

Medlem
Hej!

Sitter och tittar på biljetter och hittar ett riktigt bra pris till DXB med UIA. Transfertiden i Kiev är också den helt okej, liksom flygtiderna i stort. Priset...ja i det närmaste ett fynd. Vad är baksidan? Har tyvärr varken själv flugit UIA eller mellanlandat i Kiev. Jag behöver er expertis!

Gällande lyx och komfort är jag inte kinkig för denna resa, då flygtider och annat är riktigt bra, men vill naturligtvis komma fram hel, ren och någorlunda i tid. Tror ni jag kan räkna med det?
 
Jag har flugit med dem en gång och märkte ingen skillnad mellan dem och valfritt lågprisbolag. Eller jo förresten, jag tror vi fick några kex och läskeblask gratis (detta var ett inrikesflyg på ca 1 timme). Säkerhetskontrollen var rigorös, de beslagtog min sax i handbagaget som jag hade rest med i över 2 år. Vill minnas att vid online checkin dög inte boarding pass i mobilen utan man fick snällt ställa sig i kö vid incheckningen och få ett fysiskt boarding pass.
 
Last edited:

NyfikenGrau

Medlem
Om man inte förväntar sig någon lyx så är det väl helt okej, har bara provat dem inrikes på Kiev-Odessa-Kiev. Båda planen i tid, fick någon softdrink, inget krångel men som sagt inget att skriva hem om heller.
 

Troy1

Medlem
Jag flyger en hel del med dem. Tycker att de är bra i förhållande till priset (billigt) och ska man österut – Östeuropa, Mellanöstern och Centralasien tycker inte jag det ofta finns bra alternativ.

De har en ganska bra föreställning av mat, ska du flyga efter den 1a sep så måste man förbeställa om man vill ha större måltider typ lunch. Alltså mat ingår inte utom vissa long haul flygningar. Inte till Dubai de gånger jag har åkt med dem dit. Men de har ett ovanligt billigt ombordsortiment, 9€ för lunch och en stor Ukrainsk öl 2€.

I business ingår allt. Oftast är mittensätet spärrat och utrymmet är lite större och trevligare. Dock ofta inte värt extra priset tycker jag själv, men det är väldigt billigt att uppgradera med poäng: 5000 miles för eko till business på sträckan Kiev till Tehran (en tor Kiev-Tehran ger 2890 miles och ska man tor Kiev - Stockholm ger det 1640 miles sen får man 1000 miles när man registrerar sig. så efter en resa kan man uppgradera ett relativt långt legs till business.)
 

Joakim

Medlem
Som flera andra redan skrivit är det helt OK.
Flög Warszawa-Kiev-Charkov i tisdags och var inte besviken.
Fikat får man köpa men priserna är mycket humana. 2€ för en halvliter öl, som tidigare nämnts kan man kalla prisvärt. Men vad som var riktigt prisvärt var 5cl Hendricks Gin för bara 3€. Lustigt nog kostade övrig alkohol 4€.
Ingen servering dock på inrikessträckan, bara en mugg vatten.
Lounge fanns oxå i Kiev inrikes, PP inte Diners. Enkel men med enklare Fika och faktiskt lite varm mat, iofs knappt ätligt men ändå.
 

Joakim

Medlem
image.jpeg
image.jpeg
Vad ni än gör, fastna inte i Charkov inrikes. Sitter här o väntar på ett försenat flyg till Kiev. Letade förgäves efter loungen men den finns tydligen bara på internationella delen. Suck. Den lilla baren var t.o.m med Ukrainska mått ganska dyr. Känns lite som avsomnade Säve...

Edit.
Vid närmare eftertanke var en G&T relativt överkomligt, 70 (Ukrainska pengar) ca 25:-
Jag tror jag klarar en timmes försening...
 
Last edited:
Toppen