Senaste nytt

Har SAS tagit bort vår infant från flighten?

Concorde

Founding Member
Fick precis SMS om att check-in är öppen för vår CPH-ARN flight imorgon.
Det skall tilläggas att SAS efter tele- samtal igår som good will p.g.a. offloading förra lördagen gick med på att ändra hemresan trots att biljetten är ej ombokningsbar (Poäng resa). Vi är mycket tacksamma för den gesten.

Istället för att följa länken i sms loggade jag in på EB sidan. Till min förvåning är bokningen borta? MIsstänker att det är p.g.a. flight management som gjort manuell ändring. Följde länken i SMS och då laddas check-in. Men, endast jag och min fru står med i PAX list. Ingen infant. Vi kan dessutom fritt välja säten. Detta är inte möjligt med infant i bokningen då endast vissa rader har extra syrgasmasker.

Loggade in på CMT. Alla tre är med där. Sökte upp bokningen manuellt på SAS.se. Alla tre är med men det går inte att göra några ändringar (korrekt). Sökte upp bokningen via "Checka-in" utan inloggning och får då upp mig själv och fru och kan välja säten. Ingen infant.

Har sonen blivit avkastad från flighten av misstag? Helst vill jag inte checka-in förrän vi vet att allt är rätt men samtidigt vill jag checka-in tidigt för att undvika offloading som senast.

Någon som upplevt något liknande tidigare?
 

Dr. Miles

Expert
Inte direkt samma sak, men jag hade problem med infantbokning när jag avbokade bmi award biljetten.
De betalade tillbaka både min frus och mina skatter när jag avbokade, men inte sonens.

Efter lång e-mail kommunication fick jag tillbaka sonens flygskatter också.

Det måste vara något krångligt med infantbokningen.


Ett tips:
Om du har miles på bmi Diamond Club, boka bonusresor medan ditt barn är under 2 år.
Man behöver inte betala några miles alls för infant award samband med vuxen award.
Detta gäller även för Star Alliance award.
 

MarcusC

Medlem
Jag är osäker om det funkar med OLCI med infant, pga speciela rader etc? Funkade aldrig för mig de gånger jag rest med infant?!
 

Roger J

Medlem
Ring SAS, låter som att infant är borttagen. Eller kom i god tid till flygplatsen ifall det måste lösas vid biljettdisken. Plats finns ju så klart bara biljetten är i ordning.
 

Concorde

Founding Member
Japp, det löste sig utan besvär. Tjejen vid Star Gold desken på CPH var tillmötesgående och hjälpsam. Men vi tappade hakan när jag frågade om det finns en plastpåse till barnvagnen och hon svarar "Ja ni kan få köpa en"...

Vi gick till special baggage istället och fick plastpåsen utan extra kostnad.
 
Toppen