Senaste nytt

Kommer detta att gå igenom?

airborn

Medlem
utnyttjade mitt amex voucher för två biljett till PVG, därifrån har jag satt ihop en otrolig resa allt i C för endast 45000 poäng med Uniteds Mileage plus. Hade tänkt ta från PVG via NRT till BKK men det var helt omöjligt online och när jag ringde in tyckte de jag var dum i huvudet och sa att man inet kan resa så. Så jag fick helt enkelt tänka om lite..bokningen är bekräftad och allt, men ännu inte biljetterad. det har nu gått 24 timmar och ingenting har hänt. tror ni att de kommer att gå igenom?


cph-pvg-cph gick på 70.000 med SK
pvg-icn (ett dygn stopp för sightseeng)-bkk tog jag apklass för 2200kr, ville inte spendera 15000 poäng för

resten är som sagt 45000 UA miles

BKK-SYD (tg, 24 tim stopp)-AKL(NZ, 4 dagars stopp)-RAR (NZ 777, 4 dagar, slutdest)-AKL (NZ 777),-PVG (NZ 777) (här tänker jag hoppa av och strunta i resten men biljetten fortsätter i C PVG-NRT (CA)-GUM (UA) (av ngn anledning var slutdestination GUM 7000 poäng billigare än PVG)

om det går igenom kan ni se fram emot en fin tripreport i SK (C), TG (C), NZ fina Business premiere etc...

obs, nämnde jag att allt detta sker på under 2 veckor..

vad tror ni...kommer UA att godkänna det eller strider detta mot några regler?

map.jpg
 

A380*G

Medlem
utnyttjade mitt amex voucher för två biljett till PVG, därifrån har jag satt ihop en otrolig resa allt i C för endast 45000 poäng med Uniteds Mileage plus. Hade tänkt ta från PVG via NRT till BKK men det var helt omöjligt online och när jag ringde in tyckte de jag var dum i huvudet och sa att man inet kan resa så. Så jag fick helt enkelt tänka om lite..bokningen är bekräftad och allt, men ännu inte biljetterad. det har nu gått 24 timmar och ingenting har hänt. tror ni att de kommer att gå igenom?


cph-pvg-cph gick på 70.000 med SK
pvg-icn (ett dygn stopp för sightseeng)-bkk tog jag apklass för 2200kr, ville inte spendera 15000 poäng för

resten är som sagt 45000 UA miles

BKK-SYD (tg, 24 tim stopp)-AKL(NZ, 4 dagars stopp)-RAR (NZ 777, 4 dagar, slutdest)-AKL (NZ 777),-PVG (NZ 777) (här tänker jag hoppa av och strunta i resten men biljetten fortsätter i C PVG-NRT (CA)-GUM (UA) (av ngn anledning var slutdestination GUM 7000 poäng billigare än PVG)

om det går igenom kan ni se fram emot en fin tripreport i SK (C), TG (C), NZ fina Business premiere etc...

obs, nämnde jag att allt detta sker på under 2 veckor..

vad tror ni...kommer UA att godkänna det eller strider detta mot några regler?

Visa bifogad bild 7343

Skulle du kunna göra en tydligare indelning enbart med awardresan, samt ange stopover eller transit. Lättare att följa då! ;)

24h stop är stopover, men 23h 59m är transit, eller??
 

airborn

Medlem
försökte klippa in bokningen men det blev för mycket. UA awarden ser ut så:

ja det stämmer, trasit är under 24 timmar och stopp längre..UA tillåter ett stopp på starbiljetter om man bokar tur och retur.

BKK-SYD-AKL (stop)-RAR (slutdest)-AKL-PVG-NRT-GUM samtliga i C för 45.000 UA poäng

SK är CPH-PVG-CPH 70.000 EB poäng med amex vouchern

PVG-ICN-BKK tar jag som sagt med korean i Y som tillåter stopover i ICN för endast 2200kr så sparar jag mina 15000 UA poäng till nästa resa ;)
 
Last edited:

airborn

Medlem
Hmm osäker, kan gå men... hmm.. AHO?? ;)

I usa är de ju lite hårdare med ingågna avtal..så jag hoppas att de säger OK. det verkar ju inte vara något misstag vad gäller Zoner, möjligtvis bara att om man byter i annan zon som kostar mer så ska man räkna med de poängen, men jag vet inte om det finns en sådan regel.

.jag fick direkt efter bokningen följande bekräftelse:

Thank you for choosing United Airlines.

We are processing your reservation and will send you an e-ticket confirmation once this has been completed. Typically, this process takes less than an hour, however, in some rare cases it could take a couple days. Please be assured that your reservation will remain confirmed during this processing period, and there is no need to contact us unless you are traveling within 24 hours.

Total Fare 45,000 Miles and $93.00
 

Dr. Miles

Expert
det gick igenom!!! fick precis biljetterna...

Det var märkligt att UA Mileage Plus accepterat stopover i Auckland.
När jag frågade om samma sak för Tokyo-Auckland-Papeete, fick jag svar att inte tillåten att ha stopover i dyrare zon. Jaja, det är United trots allt...
 
Toppen