Senaste nytt

Söker: Göteborg/Stockholm - Bangkok nov/dec

Daniel K

Medlem
Hej! Läst många trådar och ser hur hjälpsamma alla kan vara med att hitta biljetter och ge råd, så tänkte själv prova lyckan! Har dessvärre inget miles/poäng kort men överväger att ordna ett.

Har kollat efter biljetter på bland annat google flight search men hoppas på att drt finns en bättre deal där ute! Tacksam för alla svar och tips!

Varifrån vill du börja din resa?
Göteborg eller Stockholm
Var är din destination?
Bangkok
När vill/behöver du resa ut? november/december månad
När vill/behöver du komma hem?
Beror helt på vad som är billigare
Hur länge vill du vara borta?
Mellan 21-25 dagar
Hur många personer som skall resa?
3 vuxna
I vilken kabinklass?
Gärna Business om det är en bra deal! Men om Premium Economy/Economy är under 5000 så kan det också gå
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Spelar ingen större roll egentligen sålänge det inte är Finnair (dålig erfarenhet av att flyga med dom)
Vad är din budget? (per person) hittat Business för 14.000 men har budget på max 11.500 per person
Vad är det viktigaste för dig?
Det viktigaste är väll att det ska vara så få byten som möjligt pga att jag reser med mina 2 äldre föräldrar.
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej men däremot vill jag gärna landa i Göteborg på hemresan.
 

trskial

Medlem
Emirates ligger på 17k per skalle i slutet på November och borta i 21 dagar
med avresa från Stockholm (business). Tycker det är dyrt. Sambon och jag reste business nu med Emirates Oslo-Bangkok i Juli och fick hosta upp 15k för per skalle.

Du har ekonomibiljetter med Emirates slutet på November, Arlanda till Bangkok 5,600 per skalle men jag avråder att ha fönsterplats om ni flyger a380
mellan dxb-bkk och tillbaka bkk-dxb. Boka mittenrad isf.
 

Daniel K

Medlem
Tack för svaren!

Jo kollade också på Emirates fast den låg på den dyra sidan som du sa. Kollade också hur det skulle bli med olika rutter för att landa i Göteborg på hemresan då fick jag ändå ner det till 15.000 per person!

Har ögon på den men ska ändå kolla vidare.
 
Toppen