Senaste nytt

Biljett samma dag krävs nu för att komma in i SJs lounge

Flood

Medlem
Från 1 september kommer det att krävas biljett samma dag för att besöka loungerna.
Satt en lapp i Sthlm i morse.
 

dino_81

Medlem
Från 1 september kommer det att krävas biljett samma dag för att besöka loungerna.
Satt en lapp i Sthlm i morse.

Således försämring för de med SJ Prio Svart, SJ Årskort och 1:a klass månadsbiljett?

Eller har det funnits ytterligare möjligheter till att besöka loungen utan 1:a klass-biljett för resa samma dag?
 

tob

Medlem
Således försämring för de med SJ Prio Svart, SJ Årskort och 1:a klass månadsbiljett?

Eller har det funnits ytterligare möjligheter till att besöka loungen utan 1:a klass-biljett för resa samma dag?
Det blir väl bara försämring för de med Svart Prio kort som tidigare kunnat smita in för en fika om de hade vägarna förbi centralen utan att ha en biljett för dagen?
Resterande exempel (årskort samt månadskort) har ju per definition biljett för dagen och kommer fortsatt komma in.
 

MrWalter

Ny medlem
Hur ska dom kolla vad man har laddat sitt SJ regionalkort med? Ska man visa sitt svarta priokort tillsammans med kvitto vad man har laddat sitt regionalkort?
 

Palazzi

Medlem
Är väl en väldigt rimlig nyhet (som jag trodde redan gällde). Knappast meningen att innehavare av prio svart ska bosätta sig i loungerna (?)

Men vill man absolut utnyttja systemet kan man väl boka o boka av poängresor ganska smidigt...
 

Flood

Medlem
Tog en bild på lappen.

DSC_0064.JPG
 

Palazzi

Medlem
Aja baja absolut inte tillåtet att försöka fuska sig in lounger... Finns de som blir upprörda.

OnTopic så skulle SJ tjäna på att ha automatiska spärrar, min uppfattning är att de sällan är särskilt aktiva att titta på biljetter.
Å andra sidan är det väl samma person som kollar spärren (eller inte kollar) som städar, fyller på mat, hjälper med bokningar o skurar toan

Så förutom en troligt försumbar andel "fuskare" är det nog dyrare med en spärr ....
Det hade dock kunnat ha inneburit längre öppettider (även om det vara funnits kaffe o kaka) Kanske ett mervärde :)
 

Hachans

Medlem
Hm... Blir ju ett väldigt tryckande i appen då.... Först trycka fram prio svart-beviset.... Sedan trycka igen för att få fram månadsbiljetten... Krångligt! En spärr, dyrt eller ej, skulle vara att föredra.

På pappersbiljetterna står det ju vilken statusnivå man har, men inte i mobilappen. Kanske borde införa statuskod a la flygbolag på de elektroniska biljetterna också?

Tips till de flesta, ni vet väl att ni kommer in i loungen snabbare om ni drar ert kort i kortläsaren. Årskort och priokort fungerar i den vet jag iaf. Tips från en som stod väldigt länge och väntade på att få komma in i Göteborg innan jag lärde mig det.
 
Toppen