Senaste nytt

Kontroll av handbagage?

MLE

Medlem
Hej på er,
åker med Qatar till Singapore om ca. 1 månad, business, och har en fundering ang. hur noga dem är med storleken på handbagage?
Har ni råkat ut för kontroll?
Min väska överskrider QR's mått då den ligger på 55x40x20, vikten kommer dock vara långt under 15kg.

Vad tror ni?
 

doc

Medlem
Hej på er,
åker med Qatar till Singapore om ca. 1 månad, business, och har en fundering ang. hur noga dem är med storleken på handbagage?
Har ni råkat ut för kontroll?
Min väska överskrider QR's mått då den ligger på 55x40x20, vikten kommer dock vara långt under 15kg.

Vad tror ni?
Det är inga problem, i alla fall utifrån mina erfarenheter. Jag har aldrig blivit kontrollerad vad gäller varesig storlek eller vikt på mitt handbagage som är 55x40x22.
 
  • Gilla
Reactions: MLE

segra

Medlem
Hej på er,
åker med Qatar till Singapore om ca. 1 månad, business, och har en fundering ang. hur noga dem är med storleken på handbagage?
Har ni råkat ut för kontroll?
Min väska överskrider QR's mått då den ligger på 55x40x20, vikten kommer dock vara långt under 15kg.

Vad tror ni?


Inga problem troligen.... Vi har massor med QR flighter och ingen har ens nämnt något om bagagevikt/storlek. Vi åker
oftast med handbagage då vi har CPH som bas (Katastrofal bagagehantering) och min väska är större än tillåtet men
ingen har någonsin kommenterat varken vikt eller storlek.
 

Sofia

Medlem
Instämmer med ovanstående talare, så länge det inte är en bisarr piss take brukar det inte vara några problem alls.
 

LarsCph

Medlem
Jeg er faktisk én gang (i København) blevet bedt om at veje mine 2 stk. hånd baggage ved check-in på Qatar Airways i business class. Det var ikke i nærheden af vægt-grænsen. Generelt er jeg enig, der burde ikke være nogen problemer med din taske.
 

nota bene

Medlem
Jag har åkt 4-5 t/r i Business och har regelmässigt övervikt och aldrig haft problem. Har även sett en hel del väskor över måttgränserna; inom rimliga gränser är det ytterst osannolikt att de klagar.

Har även varit något fåtal kilo över på bagage, och det brukar ses mellan fingrarna på om man är i C eller/och har hög status.
 

011430121

Medlem
Jag vet inte om jag noterat rätt, men tycker att det är större och mer handbagage på SAS under sommaren, kan det vara så att flera bokar GO utan bagage och släpar in mera in i kabinen?
 

Dr. Miles

Expert
Jag vet inte om jag noterat rätt, men tycker att det är större och mer handbagage på SAS under sommaren, kan det vara så att flera bokar GO utan bagage och släpar in mera in i kabinen?
Den här tråden gäller för Qatar Airways flygning (Det har postats i Qatar Airways delforumet) så hur det ser ut på SAS flygningar är irrelevant.
 

LarsCph

Medlem
Jeg fløj med Qatar Airways til Manila i søndags i business class - og håndbaggagen (2 stk - en trolley + rygsæk med kameragear) blev igen kontrolvejet efter jeg havde checket mine to kufferter på i alt 37 kg ind. Check-in personalet i business skranken havde ikke styr på vægtgrænsen, hun mente først det var 10 kg, men checkede så og fandt ud af at det jo er 15 kg. Tags til håndbaggage og boardingkort var også blå og uden markering af businsess class. Blev også bedt om at udfylde en SAS elastik-stickers med navn + telefonnummer til kufferterne. Måske det er ny politik, jeg har i det mindste ikke været ude for det før.

Ellers fin tur - de havde flyttet gate helt ud til enden af C terminalen i Kastrup så det var noget af en gåtur. Stadig ingen champagne pre-departure. Men der var rigeligt efter take-off. Maden var fin (jeg fik ærtesuppe + fisk + is) og velsmagende. Havde booket Al Maha i Doha og blev taget gennem security helt uden kø og direkte med elevator til Al Mourjan business lounge på rekordtid. Laurent Perrier i baren. Jeg sad på overetagen i loungen og fik lidt at spise, fin med service og en som sørgede for et nyt glas champagne uden at man skulle spørge efter det. Boarding til Manila helt smertefri. Jeg skulle bare sove derud - og der var faktisk ikke længere noget fuldt måltid på ruten (mener jeg altså der plejer at være?), kun snacks og så morgenmad. Til morgenmad fik jeg frisk frugt, scrambled æg med kylling, og brød. Der var pyjamas her, jeg prøvede ikke at spørge efter den fra København til Doha.

På intet tidspunkt blev det i øvrigt bemærket at jeg har platium kort hos Qatar Airways. Det kan muligvis være ligemeget, men når selv British Airways kan finde ud af at sige "welcome back, sir" på indenrigsruterne i UK virker det alligevel lidt fjollet når den ellers utrolig søde stewardesse byder mig velkommen og begynder at forklare hvor toiletterne er og hvordan mit sæde fungerer :)

Samlet ganske fin tur.
 
Toppen