Senaste nytt

Jag gillar Hyatt!

Doberman

Medlem
Till och börja med så måste jag säga att efter snart 15 års affärsresande finns det bara en hotellkedja som alltid lever upp till högt ställda kvalitetskrav och aldrig hittills har fallit igenom. Och det är Hyatt. Alla andra kedjor köper nedsunkade hotell och brandar om dem och hoppas på det bästa. Det man finner är ett gammalt östatshotell med en påklistrad Hilton/Radisson/Sheraton-logga. Ännu har det inte hänt mig vad avser Hyatt.

Jag kan särskilt rekommendera Hyatt Park i Dubai. Fantastiskt.

Och för att avsluta kan jag säga att jag gillar rent generellt Hyatt skarpt men att jag också kan rekommendera Okura hotel i AMS.
 

Bonden

Medlem
Har iofs bara bott på 5-6 Hyatt hotell, men nog finns det mindre prisvärda hotell hos hyatt också..
Amerikanska konferenshotell är inte alltid det fräschaste som finns direkt.
 

Doberman

Medlem
Amerikanska hotell har ju generellt sämre nivå än övriga världen. Jag har blivit otroligt besviken många gånger. I USA har jag bara bott på ett Hyatt och det var helt ok :)
 

Alf

Medlem
Amerikanska hotell har ju generellt sämre nivå än övriga världen. Jag har blivit otroligt besviken många gånger. I USA har jag bara bott på ett Hyatt och det var helt ok :)

Jag tillhör också dom som generellt gillar Hyatt rakt igenom. Jag håller inte med om att hotell i USA generellt har sämre nivå. Tycker tvärtom när det gäller USA i alla fall jämfört med Europa där man ibland inte vet om man kommit in i rummet eller garderoben.
 
Hyatt köpte Kempinski i Dar Es salaam och gjorde om det från ett riktigt bra hotel, till något man nu undviker. Jag var där en natt i veckan mellan Sep-Dec och mot slutet la jag request på lägenhet i stället. För det var 8 av 10 gånger överbokat och de satte mig på ett annat hotel. Ett par gånger fick jag dela rum med någon.

(Jag för en liten nördlogg på de hotel jag bor på). Dessa hyatt har jag varit på senaste 12månaderna:

Hyatt Regency i Baku är något man också ska unvika in i det sista.
Hyatt Cairo tror man är bra tills man pratar med någon i personalen....fruktansvärt otrevliga.
Hyatt Regency Johannesburg är också ett stort skämt. fantastiskt dyrt för inget som sticker ut. Bra lounge område iofs.
Hyatt Park i Saigon......aldrig sett så många horor i en och samma bar.
Hyatt Hotel and Caisno i Manila......... nä...NEJ...NEJ NEJ NEJ
Hyatt place i Las Vegas.............. alltså...REALLY?!

Dock finns det ju några Hyatt som jag varit på som är riktigt bra också.
Churchill i london, Grand Hyatt Kauai, Regency Tokyo (inget märkvärdigt men gillar det stället)

Det jag vill säga är att det är exakt samma variation på Hyatt som med vilka andra som helst. Det Sheraton gör bra är att de har en egen categori på hotelen. 1-7. Där allt under 3 bör undvikas men finns några 2or som endå är helt ok.

EDIT: kan tillägga att jag nu sitter på Park Hyatt Sydney som är jätte fint!.
 
Last edited:
Grand Hyatt Beijing är min favorit.
Deras VIP-service är mycket bra.
För att inte tala om loungen med smårätter
och dryck.
 

Glenn E

Medlem
Grand Hyattt Jakarta är också mycket bra.
Grand Hyatt Hong Kong. Fantastisk utsikt.
Grand Hyatt Shanghai. Inte dumt. Lobby på 54:e våningen.
Alla Hyatt jag bott på är mycket bra.
 

johanolsson

Medlem
Har njutit av en cigarr, och drinkar på Park Hyatt Hotel i Tokyo. Det kan ha varit detta som gjorde att jag nästan blev religiös denna afton - men jävlar vad trevligt det var.

Har dock inte bott på själva hotellet.
 
Toppen