Senaste nytt

SAS lounge, komma in utan status? Funkar detta?

NyfikenGrau

Medlem
Om status är reggad på själva boardingkortet hos den snyltaren går bakom kanske det skulle funka? Då behöver ju inget guldkort dras två gånger. Frågan är om systemet kollar något mer.
 

jonten

Medlem
Gold lounge CPH, jag scannar och går igenom och sen scannar bror och går igenom. Separata bokningar och han EBS. Instruktioner (vill jag minnas) säger att man bara scannar en gång, efterföljande (upp till 4 pax) scannar bara sina egna.
Tack, ytterligare en bekräftelse på min teori att man kan komma in utan status om man fulspelar
När jag tänker efter var det nog så att mitt kort skinnades först. Sedan min gästs.
Dock gillar jag inte snyltare, som beskrevs i första inlägget.
Nu har jag dock kort för att komma in i loungen, men detta var ju en fråga om det skulle fungera. Lite mer seriösa svar räknar man ju med än att någon drar april april kortet. Det inlägget visade sig ju vara fel om man skall tro övriga ovan.
 

Agö

Medlem
Gold lounge CPH, jag scannar och går igenom och sen scannar bror och går igenom. Separata bokningar och han EBS. Instruktioner (vill jag minnas) säger att man bara scannar en gång, efterföljande (upp till 4 pax) scannar bara sina egna.
I Köpenhamn finns det instruktioner vid gaten. Ska plåta nästa gång.
 

JohanA

Medlem
Tack, ytterligare en bekräftelse på min teori att man kan komma in utan status om man fulspelar

Nu har jag dock kort för att komma in i loungen, men detta var ju en fråga om det skulle fungera. Lite mer seriösa svar räknar man ju med än att någon drar april april kortet. Det inlägget visade sig ju vara fel om man skall tro övriga ovan.
Att fråga om att planka in i en lounge är inte seriöst i mina ögon.
 
Självklart är det oseriöst och förargelseväckande om någon skulle planka sig in i loungen på detta sätt. Därför tycker jag det är en bra tråd som belyser ett möjligt problem. Jag hoppas SAS läser detta och täpper till detta kryphål innan någon börjar utnyttja det. Kudos till trådskaparen.
 

Ano

Medlem
Att fråga om att planka in i en lounge är inte seriöst i mina ögon.

Att ställa en hypotetisk fråga huruvida det existerar ett kryphål man möjligen kan använda sig av tycker iaf jag är lika seriöst som de flesta andra diskussionerna här.
En del av svaren som gavs.., inte lika mycket.

Gällande ämnet så har jag inte gästat folk på andra bokningsnummer än mig själv på Guld/ARN T5 sen de införde spärrarna. Men där personen legat i samma bokning har det bara varit att skanna efter mig och gå in. På Inrikes/ARN T4, har både folk på samma bokningsnummer som mig, samt gäster på annan bokning kommit igenom spärrarna vid scanning efter mig i spärrarna. Blev lite paff första gången (av samma grund som frågeställningen i denna tråd), då jag berättade för värdinnan att jag ville gästa personen och förväntade mig att hon skulle behöva öppna innifrån, men fick svaret att det bara var att scanna dennes boardingkort efter mitt. Trots annat bokningsnummer.
 
Last edited:
D

Deleted member 4140

Guest
Hade någon försökt att smita in bakom mig hade de fått en armbåge i nyllet, samma som folk som plankar vid SL spärrarna, haft många skit incidenter pga idioter..
 

Ano

Medlem
Förstår ju såklart principen, och att det även skall gå att gästa vid de tillfällen då det inte finns någon värd/värdinna tillgänglig vid spärren. Men då gästningar i fast-track på andra bokningsnummer måste reggas manuellt så blev jag bara lite förvånad när det bara var att kliva på :)
 
Toppen