Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Gus

Medlem
Jag har bokat en 12.5 timmars flight med lufthansa first: München-mexico city. Några frågor. :cool:

1. Om jag vaknar upp mitt i natten och vill ha en gt och ett snacks, finns det chips?

2. Har jag drömt eller erbjuder lufthansa ibland charkbricka? :)

3. Har lufthansa dr pepper, eller är det bara amerikanska bolag som erbjuder det?

4. Är det rimowa amenity kit man får nuförtiden?
 

chazzie

Medlem
Jag har bokat en 12.5 timmars flight med lufthansa first: München-mexico city. Några frågor. :cool:

1. Om jag vaknar upp mitt i natten och vill ha en gt och ett snacks, finns det chips?

2. Har jag drömt eller erbjuder lufthansa ibland charkbricka? :)

3. Har lufthansa dr pepper, eller är det bara amerikanska bolag som erbjuder det?

4. Är det rimowa amenity kit man får nuförtiden?

Nu har vi verkligen kommit så långt ifrån "Finns det svenskt kaffe på grisfesten?" som bara möjligt! :D
 

Brandten

Medlem
Jag har bokat en 12.5 timmars flight med lufthansa first: München-mexico city. Några frågor. :cool:

1. Om jag vaknar upp mitt i natten och vill ha en gt och ett snacks, finns det chips?

2. Har jag drömt eller erbjuder lufthansa ibland charkbricka? :)

3. Har lufthansa dr pepper, eller är det bara amerikanska bolag som erbjuder det?

4. Är det rimowa amenity kit man får nuförtiden?

Ja
Ja
Nej
Nej
 

Senator

Moderator
Den här tråden tycker jag är ganska underhållande då engagemanget för att optimera upplevelsen är så hög. Jag har förklarat till ett antal av mina nära och kära hur mycket värde ett SAS Amexkort har, samt vad man kan göra med detta. Så jag tycker det är kul att läsa detaljfrågorna som kommer. En liten varning om att kanske hålla förväntningar nere, då det är trots allt ett aluminiums eller kompositrör som befinner sig + 10 000 meter uppe i luften så det finns trots allt många begränsningar.

Jag vill ge ett annat tips, och det är presenter till fruar, sambo eller flickvänner hemma. Bygg upp en bra relation med crew, och fråga snällt när man närmar sig destinationen om det råkar finnas några extra La Prairie produkter kvar. T.ex kostar de fina produkterna på toan en tusenlapp på stan. Jag frågar ibland när jag behöver lite browniepoints på hemmaplan. Annars får @vega dessa, då hon uppskattar det.

Obs! Jag uppmanar om att fråga, och inte använda den s.k. "Five finger discount"
 

nollbit

Medlem
Ibland. Fick Rimowa både ut och hem när jag flög till Mexico City.

Verkar variera med tidpunkt vad jag förstått!

Jan-Feb 2016: Rimowa 2015 Edition in 4 colors
March 2016: Rimowa misc in 4 colors
March-June 2016: Bogner 2015 Edition in 4 colors
June-July 2016: Braun Büffel (2015 and misc)
July-September 2016: Jacob Jensen 2016 edition (2 shapes)
October 2016-Jan 2016: Rimowa 2016 edition in 4 colors

FlyerTalk Forums - View Single Post - Amenity Kit for First & Business Class passengers [merged]
 

Gus

Medlem
Ni som har bokat Porschen i Frankfurt. Vi landar kl 12.10 med lufthansa och flyger vidare till München kl. 17. Vi vill hyra Porschen snarast möjligt efter landning men vet inte vilken tid vi ska önska. Var ligger uthämtningen och när kan vi beräknas vara där?
 
Toppen