Senaste nytt

4 Dagar i Prag?!

Fixter

Medlem
Tjenare. Nu den 4/9 åker jag o min lilla familj till Prag (sön-fre) och skulle gärna ha lite tips på vad vi skulle kunna tänkas göra?

Jag o Sambo'n har vart där tidigare(utan barn och när hon inte var gravid) så då kunde vi nyttja allt vad barer osv heter, men nu med en liten grabb på 10 månader och en till på väg så är situationen lite annorlunda (Inte för pappa iofs)

Så skulle gärna få lite tips på saker man kanske inte får missa som familj =) Vi kommer bo centralt på
Grandior Plaza Prague
 
Kom nyligen hem från 4 dagar i Prag så kan ge lite tips iaf.

- Strahov Kloster i närheten av slottet uppe på höjderna. De har typ Prags minsta bryggeri och har 4 egna öl som är fina. Rekommenderas!

- En bit nedanför klostret finns restaurang Bella Vista med fantastisk utsikt över Prag och god mat.
Restaurant Bellavista, Prague - Hradcany & Letna - Restaurant Reviews, Phone Number & Photos - TripAdvisor

- Karlsbron måste man ju gå på och trängas med turister en runda.

- Astronomiska uret i gamla staden.

- Ölprovning på Prag Beer Museum
Prague Beer Museum, Prag - Omdömen om restauranger - TripAdvisor

- Restaurang Vytopna där all dryck serveras på tåg via modelljärnvägar som slingrar sig runt alla borden. Lite kul ställe att uppleva och se till att boka bord för det är väldigt populärt!
Vytopna, Prag - Omdömen om restauranger - TripAdvisor
 

adhoc76

Medlem
Boka en tid på öl-spa, mitt inne i Prag! Ni får ett privat rum för familjen, varmbad i kar fyllt med bl.a. humle samt en öltapp i väggen med fri självservering av öl medan ni badar! En klart kul upplevelse!

Beer spa Bernard Prague

Sen är ju middag på Alcron en helt fantastisk upplevelse också. Grym mat och helt underbart vinpaket till som matchar varje rätt.

Restaurant Alcron - Alcron Praha
 
Last edited:

Direktorn

Medlem
Har varit där +8 ggr. Tipsar om lite restauranger: 1. V Zatisi avsmakningsmeny, prisvärdare än så här blir det inte ( systerrestaurang med Bellevue men mer värde ) 2. George Prime Steaks bästa köttrestaurangen i Prag. 3. U Fleku fyllelunch mitt på dagen med grov mat och mörkt öl.
 
Toppen