Senaste nytt

Operation Big birds Lufthansa och Thai

JohnnyWilde

Medlem
Operation Big Birds - Epilogue

Att sammanfatta 4 st utmärkta flygningar i form av en plus och minus lista känns inte som min bag riktigt.
Och dessutom så är vi uppe på så hög nivå av maximala flygupplevelser att det blir till att räkna ut tiondelar.

Men va fan vi försöker ändå......

Lufthansa

Det finns nog inget bolag än luftis som fått så mycket press på det här forumet och med all rätta. Det är en solid produkt med bra hårdvara och servicenivå. Deutsche effiktivtät helt enkelt.
Det enda som jag inte ansåg nådde hela vägen fram den här flighterna var cateringen med ett lysande undantag för den kinesiska caviaren som i kombination med rå lök, gräddfil och kall vodka var som varje enskild smaklök i gommen fick ett blåsjobb samtidigt
Groundservice gick ju inte att klaga på när jag fick 3 stycken Merca transporter till eller från planet. Det var bara 380n så jag tvingades lämna till fots!
Terminalen är fenomenal i alla avseenden men tyvärr gör den att FCL framstår som ganska ljusbrun i jämförelse.
Ska du ut och flyga LH F så se till att välja en flight som främst sker dagtid. Nattflight ger inte alls samma wow-faktor!

Thai Airways

Såg framför mig två flighter som passade mina luftis tider och få åka golfbil genom flygplatsen och vinka till folk men Thai klev upp på plattan och svingade hårt och slog curveballen långt upp på läktaren med förträfflig service, catering och can-do attityd.
Hårdvaran är det absolut inte något fel på utan jag sover bättre där än på luftis.
Bara att jag fyllde i feedback formuläret på båda flighterna sammanfattar väl vad jag tyckte.
Det ska bli intressant att se hur deras nya koncept kommer utvecklas och hur konsistent det blir. I min ganska omfattande erfarenhet av Thailand så brukar det alltid vara bäst i början innan entusiasmen lägger sig.

Dock så ser jag fram emot att få prova dem på en longhaul snart eller åtminstone få läsa om någon annans erfarenheter.

Nästa projekt blir att hårdtesta ANA om ett par månader med 3 st F segment under dygnets alla timmar för att se om de lever upp till mina höga förväntningar efter tidigare erfarenhet.

Roll on Tokyo Transitpalooza!
 

JohnnyWilde

Medlem
Helvete, du måste skriva fler reserapporter!
Det kommer fler men att skriva om Operationen GoGo kanske är inte är lika spektakulärt
Tack och bock
Tack för en sjukt rolig och bra rapportering! Denna måste ju bara upp på Frontpage, om än kanske I något redigerad form.. :)
Nej fan då är man ju mainstream
Tack för härlig rapport
Tackar
 
Toppen