Senaste nytt

Begäran om uppgradering vid ändrad tidtabell American Airlines?

Canadien

Medlem
De har väl andra regler för en enkelresa jämfört med en open jaw 't o r'. Många bolag säljer enkelbiljetter dyrare.
 

JoelG

Medlem
Det är två separata bokningar. Det som ställer till det ytterligare är att den första bokningen är open jaw (PHL-MIA-EWR) där jag kommer att ha sällskap på PHL-MIA varför jag ogärna vill avboka hela resan och boka om nya biljetter med annat bolag).

Snälla skriv vilka städer du åker mellan istället för att direkt gå på flygplatskod. PHL kom från ingenstans i din text och jag med många kan inte alla flygplatskoder i USA.
 

Axel55

Medlem
Snälla skriv vilka städer du åker mellan istället för att direkt gå på flygplatskod. PHL kom från ingenstans i din text och jag med många kan inte alla flygplatskoder i USA.

Ber om ursäkt för det, borde självklart ha skrivit ut Philadelphia - Miami - New York. Jag skippade det då det inte egentligen var orterna som var av betydelse utan enbart problematiken med att jag inte ville omboka båda resorna utan enbart den andra delen men kanske av relevans att det var just open-jaw. Skriver ut nästa gång.

Man får lätt intrycker att alla på det här forumet kan i stort sett samtliga flygplanskoder, själv får jag googla i stort sett varje gång det är något mer exotiskt än LHR, ARN, CPH eller EWR.

Snacka om fyrkantig kundservice...

Håller med, jag valde tillslut att boka om och ta fakirflighten från Miami 06.30 med mellanlandning. Jag framförde mina synpunkter när jag pratade med dem på telefon och AA sa att de skulle ringa upp mig senare i veckan. Skulle dock inte förvåna mig om de inte ringer upp.
 

palmen

Moderator
Man får lätt intrycker att alla på det här forumet kan i stort sett samtliga flygplanskoder, själv får jag googla i stort sett varje gång det är något mer exotiskt än LHR, ARN, CPH eller EWR.

OT:
Det är just av denna anledning vi vill att man i så stor utsträckning som möjligt undviker förkortningar, just för att alla inte kan dessa. När man behöver googla något för att förstå innebörden i ett inlägg så blir det inte en bra upplevelse för den som läser och det är mindre chans att man kommer tillbaka till sidan/forumet.
//Moderator
 

miamiflyer

Medlem
Jag hade ett likande problem med United och försökte få dem att bara "uppgradera" till deras Premium Economy (dvs. +10cm i skillnad) men det var tvärt omöjligt, tyvärr...
Missade mitt LH-flyg på FRA till Orlando och blev ombokad på UA via IAD. Försökte med "I've been delayed for a long time and could you look for some sort of (C-class) upgrade "
Fick bara Economy Plus som är ändå bättre än ingenting.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

JohanA

Medlem
Missade mitt LH-flyg på FRA till Orlando och blev ombokad på UA via IAD. Försökte med "I've been delayed for a long time and could you look for some sort of (C-class) upgrade "
Fick bara Economy Plus som är ändå bättre än ingenting.
Du fick ju exakt vad du frågade efter! ;)
Nästa gång får du vara mer specifik med vilken klass du vill ha upgrade till! :)
 

miamiflyer

Medlem
Du fick ju exakt vad du frågade efter! ;)
Nästa gång får du vara mer specifik med vilken klass du vill ha upgrade till! :)

Försökte vara så specifik som möjligt

Han sade

"Sure! Business Class is available, if you have a Mileage Plus number ready I can get it processed right now.

Jag sade då "Are you doing any operational upgrades?"

"I can do Economy Plus and block the middle seat"
 
Toppen