Senaste nytt

Mauritsius, december 2016?

Siljevm

Medlem
Give it to me!

Flyg, boende, etc. :)

Jag vill ha vita stränder, palmträd, slappa. Men vi har också med en fyra åring med myror i brallorna. Så vi behöver lite utflykter.

Jag har kollat in (behold!!) charter-bolagen, men antingen svindyrt, typ 200 000 för 10 dagar, eller utsåld.

Vi är två vuxna och ett barn alltså. :)
 

Jay

Medlem
Kul att ni planerar att åka till Mauritius. Just kombinationen av naturupplevelser, stränder och ändå någorlunda civilisation är nog Mauritius främsta styrka, så tycker ni är inne på helt rätt spår. Som ganska ofta med charter så tenderar priserna att dra iväg och det finns goda reguljära flygförbindelser till ön så jag skulle rekommendera det. Flygbiljetter hittar man nog utan problem för en 8,000-10,000 kr per skalle (antar att det är ekonomiklass som åsyftas med tanke på att charter var ett alternativ) och Emirates är förmodligen det smidigaste alternativet med relativt bra tider. Det är lätt att förringa att det finns relativt stora klimatskillnader på Mauritius, den ringa storleken till trots(fick lära mig detta hårda vägen...) så läs gärna på om de olika delarna av ön innan ni bestämmer er för boende.
 

JohanA

Medlem
Give it to me!

Flyg, boende, etc. :)

Jag vill ha vita stränder, palmträd, slappa. Men vi har också med en fyra åring med myror i brallorna. Så vi behöver lite utflykter.

Jag har kollat in (behold!!) charter-bolagen, men antingen svindyrt, typ 200 000 för 10 dagar, eller utsåld.

Vi är två vuxna och ett barn alltså. :)
Börja med detta... http://www.businessclass.se/forum/t...-frågemallen-när-du-startar-en-ny-tråd.11947/
När du hittat passande flyg (vilket givetvis är det viktigaste) så kan du parallellt kika på hotell.
 

adhoc76

Medlem
När i december är detta aktuellt i och hur länge ska ni vara borta? Finns biljetter med Turkish med lång mellanlandning för ner mot 4000kr/pers och kort mellanlandning för runt 6000kr/pers. Vi ska dit i mitten av november och då bo på Mystik Lifestyle Hotel i Mont Choisy (nordvästra sidan av ön nära Grand Baie). Riktigt bra priser och fantastiskt fina omdömen. Kanske för små rum (35m2) för en familj dock?
 

Senator

Moderator
Kul att ni planerar att åka till Mauritius. Just kombinationen av naturupplevelser, stränder och ändå någorlunda civilisation är nog Mauritius främsta styrka, så tycker ni är inne på helt rätt spår. Som ganska ofta med charter så tenderar priserna att dra iväg och det finns goda reguljära flygförbindelser till ön så jag skulle rekommendera det. Flygbiljetter hittar man nog utan problem för en 8,000-10,000 kr per skalle (antar att det är ekonomiklass som åsyftas med tanke på att charter var ett alternativ) och Emirates är förmodligen det smidigaste alternativet med relativt bra tider. Det är lätt att förringa att det finns relativt stora klimatskillnader på Mauritius, den ringa storleken till trots(fick lära mig detta hårda vägen...) så läs gärna på om de olika delarna av ön innan ni bestämmer er för boende.

Jag lånar tråden lite och ber om tips. Jag och min sambo skall iväg nu i september. Vi är några dagar i Kapstaden innan det blir en torsdag till lördagen veckan efter med boende (inte överraskande) på Hilton. Tyckte nio nätter med ett pris på €150 som Diamond var helt ok.

Min sambo har räknat att det ligger lite "off". Vad är din Topp 5 lista vi inte bör missa under vår vistelse?
 

Jay

Medlem
@Senator Förutom stränderna som nog är det mest självklara kan jag varmt rekommendera mitten av ön (nationalpark)som ger en ganska trevlig omväxling efter några dagar på stranden/ i poolen. Förvisso är Mauritius inte någon myllrande metropol men tillskillnad från andra liknande öar (Maldiverna, Seychellerna etc) finns nog ändå mer att göra på Mauritius. Ön är en ganska sällsynt smältdegel av religioner och det är nog det enda stället på vilket jag sett hinduer, kristna och muslimer begravda på samma kyrkogårdar! Så för den som är intresserad av sådant finns det mycket att se.
 

Siljevm

Medlem
Kan Seychellerna vara ett alternativ, eller är det bara Mauritius som gäller?

Vi har kollat på Seychellerna, Maldiverna och Mauritius. Ut ifrån det vi (jag) har läst, så verkar det som at det er Mauritsius som kan ge oss mer enn "bara" sol og stränder. Vi gillar tanken om att bara lata oss och dricka drinkar - men i realiteten så blir vi rastlös efter ungeför en timme... ;)

Kul att ni planerar att åka till Mauritius. Just kombinationen av naturupplevelser, stränder och ändå någorlunda civilisation är nog Mauritius främsta styrka, så tycker ni är inne på helt rätt spår. Som ganska ofta med charter så tenderar priserna att dra iväg och det finns goda reguljära flygförbindelser till ön så jag skulle rekommendera det. Flygbiljetter hittar man nog utan problem för en 8,000-10,000 kr per skalle (antar att det är ekonomiklass som åsyftas med tanke på att charter var ett alternativ) och Emirates är förmodligen det smidigaste alternativet med relativt bra tider. Det är lätt att förringa att det finns relativt stora klimatskillnader på Mauritius, den ringa storleken till trots(fick lära mig detta hårda vägen...) så läs gärna på om de olika delarna av ön innan ni bestämmer er för boende.

Tack för tips! Jag vill gärna åka business, speciellt sedan vi har en fyraåring. Nu går vissa flyg om natten, så ungen sover förhoppningsvis - men hade varit skönt med bättre plats!
Ska ha i åtanke klimatskillnader, det visste jag inte. :)

Börja med detta... http://www.businessclass.se/forum/t...-frågemallen-när-du-startar-en-ny-tråd.11947/
När du hittat passande flyg (vilket givetvis är det viktigaste) så kan du parallellt kika på hotell.

Den där är liiite för spesifik för oss just nu. Men tack för länken. Jag var mer ute efter vem flyger till Mauritius als.

När i december är detta aktuellt i och hur länge ska ni vara borta? Finns biljetter med Turkish med lång mellanlandning för ner mot 4000kr/pers och kort mellanlandning för runt 6000kr/pers. Vi ska dit i mitten av november och då bo på Mystik Lifestyle Hotel i Mont Choisy (nordvästra sidan av ön nära Grand Baie). Riktigt bra priser och fantastiskt fina omdömen. Kanske för små rum (35m2) för en familj dock?

Precis under jul! ca. 22 december till 1/2 januari.
Tack för tips om Turkish. :) Vi går för kort mellanlandning. ;)
Jo, lite större plats önskar vi nog - eller terrass på markplan.
 

JohanA

Medlem
Vi har kollat på Seychellerna, Maldiverna och Mauritius. Ut ifrån det vi (jag) har läst, så verkar det som at det er Mauritsius som kan ge oss mer enn "bara" sol og stränder. Vi gillar tanken om att bara lata oss och dricka drinkar - men i realiteten så blir vi rastlös efter ungeför en timme... ;)



Tack för tips! Jag vill gärna åka business, speciellt sedan vi har en fyraåring. Nu går vissa flyg om natten, så ungen sover förhoppningsvis - men hade varit skönt med bättre plats!
Ska ha i åtanke klimatskillnader, det visste jag inte. :)



Den där är liiite för spesifik för oss just nu. Men tack för länken. Jag var mer ute efter vem flyger till Mauritius als.



Precis under jul! ca. 22 december till 1/2 januari.
Tack för tips om Turkish. :) Vi går för kort mellanlandning. ;)
Jo, lite större plats önskar vi nog - eller terrass på markplan.
Ja ok men i så fall hade det varit enkelt att fråga efter det. Dock så ger mallen, oavsett hur den är ifylld, ett enkelt format för oss att hjälpa er med flighter.

Här kan du se bolag som flyger till Mauritius:
Sir Seewoosagur Ramgoolam International Airport - Wikipedia, the free encyclopedia
 

AtleFlyg

Medlem
Vi flög till Mauritius med lufthansa i business, nattflyg. Var perfekt att komma fram på morgonen.
Kort bytestid i Frankfurt också vilket var skönt.
 
Toppen