Senaste nytt

Hur är det att flyga SAS GO på long haul?

Jonas C

Medlem
@bnr lurade med mig till Hong Kong på fredag, och för min del blir det första resan i ekonomiklass på långdistansflyg på snart tre år. Nya kabinen ser trevlig ut, även där bak och då jag nyligen tvingades genomlida 8 timmar på nattbuss mellan Stockholm och Landvetter så kanske det inte är någon större fara att flyga GO till Hong Kong.

Hur ser det ut matmässigt i GO, och vad kan man förvänta sig av underhållningssystemet?
 

bnr

Medlem
Hur ser det ut matmässigt i GO, och vad kan man förvänta sig av underhållningssystemet?
Plastbestick, folielåda. Kan vara helt ok mat, ingen kulinarisk upplevelse...

IFE rätt bra, i alla fall själva hårdvaran och plattformen, dock väldigt lite innehåll och tyvärr blank skärm, vore bättre med matt.
 

palmen

Moderator
Det mesta du behöver veta finns diskuterat i denna tråd, första inlägget räcker nog för en någorlunda bra bild
Reflektioner över en resa tur och retur till Hong Kong med SAS | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Inlägg 99 innehåller bilder och lite mer sammanfattning.

Vad det gäller mat så kan du förvänta dig "economy-mat" i folielåda. Ibland är den helt ok, andar gånger mindre bra.
Vad det gäller IFE så är den ny och bra, innehållet som finns i diskuteras det dock en hel del om på forumet där många är missnöjda på för lite innehåll och att filmer byts ut för sällan.

De generella "economy-reglerna" gäller väl. Sätt dig inte på planet hungrig, du kommer troligtvis bli besviken i så fall.
Om underhållning ombord är viktigt, ta med det själv för att inte bli besviken.
 

bnr

Medlem
Tyvärr.
image.jpeg

image.jpeg
 

fcx

Medlem
Maten är "helt OK", men rätt små portioner. Dricka kostar (utom en alkoholfri dryck till maten samt kaffe/te), som vanligt oklart vad som gäller med vatten.
 

ulagun

Medlem
Maten är "helt OK", men rätt små portioner. Dricka kostar (utom en alkoholfri dryck till maten samt kaffe/te), som vanligt oklart vad som gäller med vatten.
Fördel om man är Diamond.
Då ingår all dryck gratis
Varför inte chansa och buda på uppgradering till Plus?
Har fått igenom några till låga bud. Värt varenda krona
 

NyfikenGrau

Medlem
Ajdå, ingår det inte ens alkohol till maten i Go!? Och ingen dryck alls mellan måltiderna...
Då blir det svårt att sälja in longhaul i Go till kontinental flickvän som inte förstår andra måltidsdrycker än öl och vin...synd, jag hade planerat att pytsa in en massa lätta poäng till Aegean genom att satsa på Go. Nu blir det Plus eller inget...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

chazzie

Medlem
Jag kan instämma med @bnr

Det som väger upp är en bra IFE. Den nya kabinen är fräsch så det hjälper lite också, men utrymmet är inte gigantiskt. Var det skönare att åka hem i Plus från Hong Kong? Ja, självklart!

För den slant som finns för Go ibland på Long Haul så får man ändå säga att det är rätt OK.
 

SNIFF

Medlem
@Jonas C (edit) Åkte du inte plebklass till Vietnam?
Jag tycker SAS Minus är OK på långlinje, har åkt en gång på rad 30. Annars föredrar jag (givetvis) business eller plus.
 
Last edited:
Toppen