Senaste nytt

Madrid i oktober, vilket bolag har bäst Business Class?

Hejsan!
Jag och tjejen planerar att åka till Madrid i Oktober, i dagsläget ser det ut som att vi flyger BC med IBERIA, har aldrig flyget med detta bolag och jag undrar om någon har erfarenhet av deras BC (Airbus Industrie A320)?
Såg på deras hemsida att BC-kunder kunda boka Limo service till/från hotellet, har någon använt sig av detta och kan lämna feedback??

Tack på förhand / Andreas
 

JohanA

Medlem
Hejsan!
Jag och tjejen planerar att åka till Madrid i Oktober, i dagsläget ser det ut som att vi flyger BC med IBERIA, har aldrig flyget med detta bolag och jag undrar om någon har erfarenhet av deras BC (Airbus Industrie A320)?
Såg på deras hemsida att BC-kunder kunda boka Limo service till/från hotellet, har någon använt sig av detta och kan lämna feedback??

Tack på förhand / Andreas
Hej Andreas!
Det underlättar om du talar om var ni skall flyga från.. Annars skulle jag säga Cathay Pacific eller Etihad, de har mycket bra business class.
 

Thornado

Medlem
Om vi gissar att ni ska åka inom Europa (från Arlanda eller möjligen Köpenhamn) så är nog bästa businessupplevelsen den man kan få genom att åka med LANs fifth freedom flight från Frankfurt till Madrid.

Info om biljetter: [Business class] Madrid-Frankfurt T/R, LAN, 285 EUR inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Reserapport: En fifth freedom-sväng till Madrid med LAN Airlines Boeing 787-8 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag tror dock att man behöver köpa en separat biljett mellan ARN/CPH och Frankfurt, med allt vad det innebär gällande extra bufferttid vid anslutning osv.
 

Jonas C

Medlem
Skulle valt Turkish Airlines via Istanbul. 5000kr i Business Class, de flyger A330-300 på lunch avgången från Arlanda och 737-900 till Madrid.
 

johhenrik

Medlem
Iberia i business class är okej. Iaf om man kommer över deras billiga biljetter som man kan få ARN-MAD t&r. De brukar kosta c:a 4500kr. Det priset och direktflight är helt klart okej. Annars finns väl Lufthansa och Swiss för runt 5.000kr, vilket inkluderar byten så klart. De är också bra. Min personliga åsikt är att det finns ingen anledning att köra med byten och förlänga en redan lång tripp för en intra-eu flight. Ingen av de andra är så mycket bättre att det är värt det tycker jag. Longhaul är ju en annan femma, där finns det ju anledning att ta positioneringsflyg osv för en ordentlig upplevelse.
 
Iberia i business class är okej. Iaf om man kommer över deras billiga biljetter som man kan få ARN-MAD t&r. De brukar kosta c:a 4500kr. Det priset och direktflight är helt klart okej. Annars finns väl Lufthansa och Swiss för runt 5.000kr, vilket inkluderar byten så klart. De är också bra. Min personliga åsikt är att det finns ingen anledning att köra med byten och förlänga en redan lång tripp för en intra-eu flight. Ingen av de andra är så mycket bättre att det är värt det tycker jag. Longhaul är ju en annan femma, där finns det ju anledning att ta positioneringsflyg osv för en ordentlig upplevelse.
Biljetterna vi kollar på nu ligger på 3300:-/st för BC direkt vilket känns snudd på gratis + att kunna använda deras limoservice känns som en bra deal.
 
Toppen