Senaste nytt

Hur säger man upp sitt SAS Amex-kort?

nissefalk

Medlem
Min mamma sa just upp sitt kort som jag övertalat henne till att ta, man ringer säger att man inte använder det så är det klart.
 

Johannes

Medlem
Jag ringde, inga problem, fick innestående årsavgift tillbaka, går nog nye att mejla då de vill ha säkerhetsfrågorna (mammas födelsedag eller liknande)
 

Gus

Medlem
Lånar tråden för en fråga...

Jag har ett amex premium med ett extrakort kopplat till min fru. Min fru har också ett amex premium, med ett extrakort till mig.

Vi har båda kommit upp i vår voucher i år. Vi har en resa bokad med frugans huvudkort i november och en resa med mitt huvudkort i januari. Jag har precis pratat med solid försäkring (amex försäkringsbolag) och de säger att så länge man har ett aktivt amexkort så gäller försäkringar.

Nu till min fråga. Visst bör jag säga upp ett av våra huvudkort? Dels får vi ju tillbaka några slantar på redan inbetald årsavgift och dels kan man ju göra en ny värvning i sinom tid. Några synpunkter?
 

fcx

Medlem
Lånar tråden för en fråga...

Jag har ett amex premium med ett extrakort kopplat till min fru. Min fru har också ett amex premium, med ett extrakort till mig.

Vi har båda kommit upp i vår voucher i år. Vi har en resa bokad med frugans huvudkort i november och en resa med mitt huvudkort i januari. Jag har precis pratat med solid försäkring (amex försäkringsbolag) och de säger att så länge man har ett aktivt amexkort så gäller försäkringar.

Nu till min fråga. Visst bör jag säga upp ett av våra huvudkort? Dels får vi ju tillbaka några slantar på redan inbetald årsavgift och dels kan man ju göra en ny värvning i sinom tid. Några synpunkter?

Om man har spend för att komma upp i två vouchers så kanske man vill behålla bägge huvudkorten för att få två vouchers även nästa år, alternativt säga upp ena huvudkortet och uppgradera det andra till elite.
 
Hvordan sier man opp sitt kort? Må man ringe inn til amex?
Jag tycker att enklast och smidigast har varit att skicka ett brev med kortet ituklippt och ett papper med "Jag söker härmed upp mitt AmEx-kort. Namnteckning, ort datum personnummer och namnförtydligande". Funkat hur bra som helst tre gånger.
 
Toppen