Senaste nytt

Restauranger i Tbilisi, Georgien

Hej (-: Ska nu på tisdag (23aug 2016 ) på ett tre dagars möte i Tbilisi. Vet att det är ett udda resmål. Jag känner själv ingen som varit där så därför frågar jag här - kanske ngn av er varit där och kan ge tips på restauranger och barer. Tar tacksamt emot förslag.

Ha det bra (-:
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Kricka

Medlem
Jag har tyvärr inga aktuella tips men vid mina tidigare besök i Tbilisi har jag
upplevt staden som trivsam. Bott på Betsys Hotel. Numera finns väl både
Radisson och Mariott.
 

Canadien

Medlem
Be dina lokala kontakter tipsa om genuina restauranger, de kanske bjuder dig på en privat Supra. Se till att inte skåla med öl dock, bara med vin/vodka.
 

Kricka

Medlem
Har inga konkreta tips annat än att det georgiska köket är berömt i fd Sovjet.

Instämmer i att Tbilisi är en trivsam stad

Min absoluta favorit i Georgien är Khachapuri, ett bröd bakat med ost inuti. Mycket
mättande men helt underbart.. Mycket grillat kött, gärna på spett med färska och in-
lagda grönsaker. Det senare är väl vanligt över hela f.d. östblocket/Sovjet.
 

ulagun

Medlem
Var där när BC propagerade för att resa dit billigt med Estoniam, som de sedermera ställde in ( en annan historia )
Vi åt några gånger riktigt gott och billigt jämfört med andra mer kända ställen Finns även matsedel på engelska på ett gömt ställe i en källare intill Radisson och en stor mat/sprit butik Anledningen att vi hittade stället är att det var nämnt i Lonly Planet
Rekommenderas !
 

gdaily

Medlem
När jag och frugan var där, så hade hon fixat en studentska som var vår lokala guide. Best $50 ever spent, det tjänade vi in bara på att vi inte blev lurade på taxiresorna :) Försök få tag på något liknande, så kommer resten lösa sig självt.
 
Tack för era svar :)

Kommer säkert pröva källarrestuarangen bredvid Radisson. Om jag stöter på brödet Khachapuri på ngn restuarang så ska jag pröva det. Om tiden räcker till så ska kolla in Shemoikhede Genacvale som nämndes i ett svar.

Igen ett stort tack till er som svarat
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen