Senaste nytt

Checka in väska tidigare?

DHXSTHLM

Medlem
Hej, är i Prag terminal 2 och åker sas minus och är *G.

Flyger går 1725 men anlände nu tidigare, får veta att check in öppnar inte förräns 1525. Jag kan inte gå genom säkerhetskontrollerna eftersom jag har en flaska vätska (sprit som jag inte vill kasta bort). Av lufthansa får jag höra att eftersom man inte har self drop off på väskorna, måste jag därför sitta i vänthallen till 1525. Känns väldigt märkligt.

Stämmer detta och finns d något sätt att komma kring detta?
 

Agö

Medlem
Ett tredje sätt är förstås att boka en ny flight. Air France Business t.ex. för bara 16300 tjeckiska pengar (motsvarande 5700 SEK). Avgång 15:40.

upload_2016-8-20_14-13-34.png
 

DHXSTHLM

Medlem
Sitter o läser alla era kommentarer o egentligen borde man väl vara lite små besviken på både er o sig själv att man hamnade i den här fällan, men mest så småler man bara. Tack för alla "tips".

Hoppas att man stöter på någon BC:are i loungen?
 

DHXSTHLM

Medlem
Checkin öppnat 15 min senare än aviserat. Smått kaos. En "kassa". Ingen prio eller *G.

Kanske man denna tråd migreras till "sas detta gjorde ni inte så bra"?

*drar en djup suck*.

Dessutom tog dryckesautomaten tidigare 22 av mina korunas utan att ge mig en flaska vatten...
 
Sitter o läser alla era kommentarer o egentligen borde man väl vara lite små besviken på både er o sig själv att man hamnade i den här fällan, men mest så småler man bara. Tack för alla "tips".

Hoppas att man stöter på någon BC:are i loungen?
Hoppas du har kommit in nu!
Edit: Vi postade samtidigt, så antar att du inte har kommit in...
 

Canadien

Medlem
Du kunde kanske lämnat väskan i någon 'left luggage' på flygplatsen om sådan finns, och sedan gått ut och hämtat den 2h innan avgång.
 
Toppen