Senaste nytt

Business/Guld lounger värda att stanna extra tid i

palmen

Moderator
Som rubriken säger, kom med era bästa tips på Business och Guldlounger (Star Alliance Gold, Oneworld Sapphire, Skyteam Elite plus) som är värda att stanna extra tid i. Beskriv gärna varför de är speciella och förtjänar att hamna på denna lista.

Jag förbehåller mig rätten att uppdatera denna lista utifrån mitt tycke men kommer beakta allas förslag.
Vi kör samma tema med en lista och lite bubblare.

Lounger värda att stanna extra tid i
Star Alliance Gold lounge i Los Angeles, Tom Bradley International Terminal
Swiss Senator Lounge E-gates, Zürich
United Lounge, London Heathrow
Singapore Airlines Lounge, London Heathrow
Turkish CIP Lounge, Istanbul
Finnar Non Schengen lounge, Helsingfors
Cathay Pacifics businesslounge The Pier, Hong Kong

Bubblare

Lufthansa Senator Lounge, Hamburg
Lufthansa Senator Lounge B-piren (non Schengen), Frankfurt
KLM Ex-Schengen, Amsterdam
 

JohanA

Medlem
Star Alliance Gold lounge på LAX, Tom Bradley International Terminal.

Rymlig, fräsch och trevlig terass. Allmänt tilltalande design med plats för både arbete och avslappning.

Separat bar med bartender, brett dryckesutbud både i bar och i självserveringen.
Flera olika maträtter att välja på samt sallader, desserter och en nudelstation.

Bra wi-fi och fräscha toaletter och duschar.
 

fcx

Medlem
United LHR:
Stor bemannad bar som gör även komplicerade drinkar. Champagne finns givetvis. Bra urval av mat. Sällan ont om plats.

Turkish IST:
Tårtbuffé och massage. "Extra allt" som loungekoncept helt enkelt.

Bubblare: Finnair HEL Non-schengen premium:
Bra bar med bra champagne. Servering av fina smårätter som passar bra till drickat. Samt en bastu.
 

JohanA

Medlem
Lägger till Singapore Airlines businesslounge på LHR.
Mest pga sambon sa att där fick hon den godaste maten hon någonsin fått i en lounge! (Har inte tagit med henne till FCL/FCT eller Private Room ännu...)

Som sagt, god kvalitet och bra utbud på mat. Bar med bartender samt fräscha säten och fin utsikt mot plattan.
 

NyfikenGrau

Medlem
Av det 40-tal lounger jag hunnit prova sedan jag reggade mig här (tack bc, innan dess var det ungefär noll!) så är de bästa jag besökt dessa:

--Turkish CIP lounge vad gäller utbudet av mat och särskilt kvaliteten på densamma. Alldeles för mycket folk för min smak dock, men matutbudet är outstanding.

--KLM Ex-Schengen i Amsterdam. Min favoritlounge och den enda jag på allvar inte har velat lämna. Mycket gott om utrymme med utsikt över livlig platta. Stora nackdelarna är förvånansvärt medioker mat och att loungen ligger en halv dagsmarsch från de flesta gater. Men annars, vilken drickalounge! Bra viner, fint barutbud, "rökrum" när cigarr-suget kommer efter 3-4 glas, som i sig är lika stort och fint och välventilerat som en vanlig lounge! Och sist men inte minst gott om sovplatser så man egentligen inte behöver lämna stället alls :D
Efter fem timmar i denna underbara lounge var vi ganska fnissiga när vi gick ombord på planet sista gången och hade lika gärna kunnat stanna kvar i loungen.

--Lufthansa business lounge Tegel. Inget märkvärdig i sig, men en oas på en ganska rutten flygplats, alltid gott om plats och som i de flesta fall mycket mer gott om plats än i Senator-delen utan att man egentligen tappar något utbud. Finns alltid okej frukostbuffé eller salladsbar eller några varma rätter, rena drömmen jämfört med var som helst annars på TXL!
 

Dr. Miles

Expert
Lufthansa Senator Lounge i Hamburg.

Inte för att de serverar något speciellt (förutom glass och andra sponsrade varor) utan utomhusterrasen.
På en solig dag är det trevligt att sitta utr och dricka en kopp te eller iskaffe.

En aning nyanserad syn på loungen för att besöka denna lounge betydde ofta att jag var på väg hem till familjen.
 

Senator

Moderator
BA Galleries First trots namnet är en Guld lounge värt ett besök. Det har trots allt medlemsskaran härinne gjort

Samma gäller Finnair Premium i Helsingfors. Också testat av större grupper av BC medlemmar.

Kanske man skall lägga till American Flagship här i stället för Guldkortsmedlemmar på BA.

Cathay Pacific Wing and Pier kommer man in med BA Gold.
 

Dr. Miles

Expert
BA Galleries First trots namnet är en Guld lounge värt ett besök. Det har trots allt medlemsskaran härinne gjort

Samma gäller Finnair Premium i Helsingfors. Också testat av större grupper av BC medlemmar.

Kanske man skall lägga till American Flagship här i stället för Guldkortsmedlemmar på BA.

Cathay Pacific Wing and Pier kommer man in med BA Gold.
Personligen tycker jag att ovannämnfa lounger bör klassas dom First class lounger, inte Gold lounger.

Att British Airways kallar oneworld Emerald som Gold har ingen relevans.
T ex American Airlines AAdvantage Gold motsvarar oneworld Ruby.
 

David

Medlem
Personligen tycker jag att ovannämnfa lounger bör klassas dom First class lounger, inte Gold lounger.

Att British Airways kallar oneworld Emerald som Gold har ingen relevans.
T ex American Airlines AAdvantage Gold motsvarar oneworld Ruby.
Kanske kan vara värt ett förtydligande i post #1 att det gäller Business, Star Alliance Gold, oneworld Sapphire och vad lämplig nivå på Skyteam/andra program heter. Denna tråd kom ju till som komplement till den First-tråd (som även kanske borde innehålla specifika top-tier-lounger) som redan finns.
 
Toppen