Senaste nytt

Ny design på Eurobonus sidorna i Sverige

Nya designen & strukturen på EuroBonus sidorna!

  • Gillar

    Votes: 9 69,2%
  • Ogillar

    Votes: 4 30,8%

  • Total voters
    13
  • Poll closed .

Silferlood

Medlem
Ni kanske redan sett det nu, de har ändrat design/struktur på sidorna, lika som på flysas.com och det är bra tycker jag, man känner igen sig nu om man surfar runt på de olika marknaderna...vad tycker ni? :)
www.sas.se/sv/eurobonus/
 
Last edited:

JacobGBG

Medlem
Jag ser ingen större skillnad annat än att de gamla bokmärkena nu inte funkar. Snyggt jobbat SAS...
 

agehall

Medlem
Mer saker som rör sig och tar tid att ladda..? Nejtack. Jag skulle ibland önska att företag hade gopher-siter istället. Det hade många gånger varit mycket mer användbart.
 

Dr. Miles

Expert
Mer saker som rör sig och tar tid att ladda..? Nejtack. Jag skulle ibland önska att företag hade gopher-siter istället. Det hade många gånger varit mycket mer användbart.

Åh, det var länge sedan jag använde sådan webbsida... Mitt modem var 12.8 kbps då.
 

rob74

Medlem
Har inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker än - har inte haft så mycket ärenden in på sistone. Det blir inte så mycket resande nu under denna sommar.
Det jag däremot undrar är vad som har hänt med SAS sajt för mobilen. Där kommer man ingen vart alls nu på sistone...
Kanske vore dags att skicka ut de där apparna nu, eller....?
 

SK9269

Medlem
Jag tycker alltid att SAS webbplats har varit rörig och svår att hitta i, liksom webbplatserna för så många andra olika slags reseföretag (flyg, hotell, etc). Det kanske är svårt att skapa en bra, enkelt överskådlig och verkligt användarvänlig webbplats för att sälja resor men många gånger undrar jag om de verkligen låtit några lämpliga användare testa webbplatsen ur användarsynpunkt innan de släpper ut den?! SAS sida brukar innehålla många döda länkar och saknar tydliga menyval/vägar till information som borde vara enkel att hitta. Jag minns t.ex. att jag letade efter deras regler för bagage, handbagage, för EBG för ett tag sen men jag hittade inte det och jag räknar mig ändå som en ganska datorvan användare.

Efter att ha klagat så vill jag ge ett exempel på ett reseföretags webbplats som jag tycker är riktigt bra, även om det säkert finns saker att förbättra där också ... Fritidsresors webbplats! De gjorde om den för ett par år sen, minns inte hur länge sen det var, men den är riktigt bra! Ett kasst exempel är Tickets resesite och jag mailade dem faktiskt för ett par år sen och listade några saker jag tycker de borde förbättra, eftersom jag egentligen gillar att de erbjuder möjlighet att plocka ut ett hotell och ett flyg och sätta ihop det till en paketresa. De svarade något som mest kan tolkas som "läst men inte förstått" minns jag.
 
Toppen