Jag tycker alltid att SAS webbplats har varit rörig och svår att hitta i, liksom webbplatserna för så många andra olika slags reseföretag (flyg, hotell, etc). Det kanske är svårt att skapa en bra, enkelt överskådlig och verkligt användarvänlig webbplats för att sälja resor men många gånger undrar jag om de verkligen låtit några lämpliga användare testa webbplatsen ur användarsynpunkt innan de släpper ut den?! SAS sida brukar innehålla många döda länkar och saknar tydliga menyval/vägar till information som borde vara enkel att hitta. Jag minns t.ex. att jag letade efter deras regler för bagage, handbagage, för EBG för ett tag sen men jag hittade inte det och jag räknar mig ändå som en ganska datorvan användare.
Efter att ha klagat så vill jag ge ett exempel på ett reseföretags webbplats som jag tycker är riktigt bra, även om det säkert finns saker att förbättra där också ... Fritidsresors webbplats! De gjorde om den för ett par år sen, minns inte hur länge sen det var, men den är riktigt bra! Ett kasst exempel är Tickets resesite och jag mailade dem faktiskt för ett par år sen och listade några saker jag tycker de borde förbättra, eftersom jag egentligen gillar att de erbjuder möjlighet att plocka ut ett hotell och ett flyg och sätta ihop det till en paketresa. De svarade något som mest kan tolkas som "läst men inte förstått" minns jag.