Senaste nytt

Tips på all inclusive på Gran Canaria

Rickard

Medlem
Hej!

Har bokat en bonusresa till Gran Canaria i januari och letar nu efter ett all inclusive-hotell för familjen. Vad jag förstått så vill man hålla sig på sydkusten (varmare i januari). Jag vill ha rent och fräscht, bra poolområde samt bra mat. I övrigt bryr jag mig inte så mycket (läge, underhållning etc är sekundärt). De alternativ jag hittat än så länge är:

ClubHotel Riu Gran Canaria
Ocean Beach Club - Gran Canaria

Eller ska man kanske skita i all inclusive? Jag har aldrig varit på en all inclusive-resa förut, så jag vet inte riktigt vad man ska förvänta sig. Har hört mycket gott om Lopesan Baobab Resort samt Radisson Blu Resort, men det blir ju inte direkt billigt (~30k för 8 dagar för B&B).

Tack på förhand!

/Rickard
 
Jag hade skippat All Inclusive och antingen gått på restaurang alla dagar eller bokat ett lägenhetshotell så man kanske äter lite där istället.

Håller med om att satsa på södra delen av ön, vi håller själva till i Arguineguin (eg Patalavaca blir det väl) men tar ofta en taxi till Puerto Rico på kvällarna för restaurangbesök. Utbudet och priserna är lite bättre där. Taxipriserna däremellan är försumbara.

Vi brukar vara på anläggningen Anfi där vi är nöjda med både lägenheten och pooler m.m. Vi håller till på Grand Anfi men även de andra klubbarna är bra och man nyttjar fritt alla pooler och gemensamhetsanläggningar. Finns ganska bra restauranger där också. Utanför området finns en fin strand och marina öppet för allmänheten (tror alla stränder måste vara public så att säga) Om man inte vill köpa en lägenhet kan man hyra direkt av ägare (tror jag eller om även dessa måste gå indirekt via Anfi) eller boka via Anfi men då måste man nog gå med en säljare runt en dag och titta ( Finns lite mer info här Anfi Group )

Oavsett vad ni väljer är ett tips att satsa på ett ställe med tempererad pool. Vi åker oftast vid oktober / november eller mars / april men hela tiden häremellan kan kvällarna vara lite kyliga även på södra delen av ön.
 

Rickard

Medlem
Tack för alla tips. Jag tror det lutar åt halvpension på Lopesan Baobab. Blir dyrt, men jag har bara läst positiva saker om det hotellet.
 

BAS

Medlem
Mina föräldrar bodde på Baobab härom året, tyckte det var mycket bra, förutom maten somde var väldigt besvikna på. Så all inclusive rekommenderas inte där.

Bästa all inclusive-maten får du nog på Seaside Sandy Beach. Äldre hotell, så inga coola infinity-pooler mm. Min erfarenhet är att man får bäst pris om man mailar dem direkt och ber om offert.
 

Agö

Medlem
Fått lite blodad tand av detta sätt att resa och bo med små barn. Väl hemkommen från Teneriffa och redan utmattad av mörker, kyla, regn och allmän tristess söker jag därför nya tips på barnvänliga all inclusive-hotell på Kanarieöarna. Det får gärna vara skandinavisk touch så att jag kan placera mina döttrar i Bamseklubb eller motsvarande. Hit me!
 

Berglund

Medlem
@Agö, du vill åka till Gran Canaria och Radisson Blu Puerto de Mogan. Barnpool, badvakter, all inclusive, flera restauranger inom anläggningen och hela konkarrongen. Du kommer inte bli besviken!
 
Fått lite blodad tand av detta sätt att resa och bo med små barn. Väl hemkommen från Teneriffa och redan utmattad av mörker, kyla, regn och allmän tristess söker jag därför nya tips på barnvänliga all inclusive-hotell på Kanarieöarna. Det får gärna vara skandinavisk touch så att jag kan placera mina döttrar i Bamseklubb eller motsvarande. Hit me!
Du tar detta med Businessclass resandet till nya nivåer. :D:cool:
Men det är galet skönt när man åker med små kids. :)
 
Toppen