Senaste nytt

Historiska (numera stängda) SAS-lounger

Mikael

Medlem
Vilka lounger har SAS haft tidigare (dvs är stängda nu)? Jag känner bara till London Heathrow och Bryssel.
I senaste Scandinavian Traveler finns en artikel om lounger där det finns gamla bilder på "SAS Passenger Lounge" i Tokyo (Haneda) samt Los Angeles. Nån som vet om dessa verkligen drevs av SAS eller om SAS bara hyrde in sig där?
 

Agö

Medlem
SAS hade väl en lounge vid svävar-/katamaranterminalen i Malmö? Någon som har bilder?

SAS bör också ha haft lounger på Oslo Fornebu och New York JFK.
 

Agö

Medlem
Lite kul om SAS Lounge på JFK.

"Application for membership can usually be made through airline headquarters or at one of the lounges. Some airlines that do not have private clubs nevertheless try to offer passengers something beyond the usual drab waiting room. Such is the case with Scandinavian Airlines, which has three different lounges for its three classes of passenger service: The Royal Viking Lounge for first-class passengers, the Scanorama Lounge for businessclass passengers and the Tourist Lounge for tourist-class (or economy-class) passengers. In the Royal Viking Lounge free alcoholic beverages are offered. In the Scanorama Lounge alcoholic beverages are offered at regular prices but coffee, tea and soft drinks are free, and in the Tourist Lounge no beverage service is available. At Kennedy International Airport, S.A.S. passengers flying first class or business class check in at their respective lounges; touristclass passengers use the regular check-in counters on the ground floor of the International Arrivals Building."

PRACTICAL TRAVELER - NOT-SO-EXCLUSIVE VIP LOUNGES - NYTimes.com
 

011430121

Medlem
Ja i Malmö fans det en Lounge det finns en tråd om det här på BC, den låg en trappa upp i terminalbyggnaden
JFK och Fornebu överlåter jag till @Kricka och @Alf att svara på

SAS hade en Businesslounge på T5 mellan gate 5 och 7 det var innan den nuvarande byggdes. Sedan har vi en "spök" lounge, ligger strax före passkontrollen vid F piren ligger en trappa upp, Swedavia byggde den på spekulation till SAS som inte skrev på något avtal. i dag ser det ut som en lagerlokal.

SAS loungen i Bangkok på gamla flygplatsen har jag ett tråkigt minne av, det var efter tsunamin, jag skulle åka hem med SAS ( var ej drabbad själv av tsunamin) det kom in en norsk tjej runt 15 år i rullstol, och hon började gråta när hon läste norska tidningar jag frågade om hon hade varit med om tsunamin hon svarade ja, och hade förlorat både mor och bestefar sa hon. SAS gjorde ett fint arbete för de som reste hem och hade upplevt tragedin i södra Thailand.
Nu blev det OT igen.
 
Last edited:

khybner

Medlem
Fanns även en SAS lounge på ett av Radisson-hotellen i London dit man fick inträde med guldkort. Dock inte helt säker på om det var SAS egen lounge.
 
Toppen