Senaste nytt

Går inte att (online) ändra 2-4-1 bokning gjord online

seat56f

Medlem
Har gjort en bokning med min Amex 2-4-1 på sas.se med, följaktligen, endast SAS-flyg.

När jag försöker ändra den, för att flytta hemresan en dag, så får jag bara felmeddelanden.

Har det här aldrig funkat? Oavsett typ av awardbiljett eller bara för Amex 2-4-1?

Man kan ju boka och avboka, men är inte önskvärt eftersom jag då riskerar att platserna i C på utresan går förlorade på ett eller annat sätt.
 

FF#1

Medlem
Det verkar vara variable funktion på detta, oavsett 2-4-1 eller inte
Kolla om det finns platser som du vill ha, sen ringer du och bokar om.
 

seat56f

Medlem
Jo, platser att ändra till finns, tänkte mest slippa undan A. telefonkö och mecket att få dem att göra som jag vill samt B. ändringsavgiften på 150kr/pers.
 

seat56f

Medlem
Nu lyckades jag ändra till önskad avgång online (och utan ändringsavgift, som det verkar). Med resultatet att Amexvouchern försvann från bokningen och det drogs dubbelt så mycket poäng... Får nog köra boka/avboka ändå...
 

seat56f

Medlem
Och för att avsluta min egen tråd så kunde jag, alltså efter att online ha ändrat returen men att voucherrabatten då försvunnit, ringa Tallinn som återapplicerade vouchern utan ändringsavgift.

Jag gjorde vad jag vet absolut ingenting annorlunda mellan försöken att ändra returen på den befintliga bokningen, så jag kan inte se någon röd tråd. Det är, för andra i samma situation, bara att försöka fler gånger. Antar jag.
 
Toppen