Senaste nytt

Club Carlson Hotell i Florida

jerixon

Medlem
Tjenare!

Jag har bokat en awardresa nästa påsk till USA och kommer försöka bränna av lite Club Carlson poäng på hotellen där.
Naturliga valet för mig var Orlando då jag ska spela golf och shoppa lite på outlets där, så jag bokade ett park inn där för 15.000 poäng per natt (bra value i mina ögon).
Men sedan så ska jag åka runt lite tänkte jag, så jag undrar om någon har bott på några av de andra hotellen i Florida längs kusterna och kan rekommendera något av dem :)

Finns det några bra? Poängen spelar inte så stor roll utan jag letar mest efter bra lägen.

Tack på förhand!
 

jerixon

Medlem
Någon som har någon info?
Jag funderar på att testa något av hotellen ute vid Cape Canevral som ser rätt nice ut!
Blir ju en hel del intjänat nu med alla kampanjer :)
 

mha321

Medlem
Någon som har någon info?
Jag funderar på att testa något av hotellen ute vid Cape Canevral som ser rätt nice ut!
Blir ju en hel del intjänat nu med alla kampanjer :)
Bodde på Radisson suite hotel oceanfront i början på året. Helt ok hotell och jag fick uppgradering till hörnsvit med balkong i två riktningar. Frukosten var ok, restaurangen för middag var trist (men jag anlände sent).
 

jerixon

Medlem
Tack för infon! Jag tror det lutar åt någon natt här på resan ner mot miami (via omvägar) från Orlando.


Bodde på Radisson suite hotel oceanfront i början på året. Helt ok hotell och jag fick uppgradering till hörnsvit med balkong i två riktningar. Frukosten var ok, restaurangen för middag var trist (men jag anlände sent).
 

mha321

Medlem
Tack för infon! Jag tror det lutar åt någon natt här på resan ner mot miami (via omvägar) från Orlando.
Jag tog den på vägen upp från Miami :) en knapp timme till Kennedy är ganska smidigt, och enkelt och snabbt till MCO för vidare transport. (och ingen resort fee och fri parkering vilket inte alltid är fallet..)
 

jerixon

Medlem
Blir Park Inn resort i Orlando ett par dagar för 15000 + 20 usd resort fee. Sedan blir det något best western resort nån dag för 12000 poäng natten och sedan vidare ut mot kusten ett par dagar för Radisson besök och sedan ett par timmar söder för att avsluta med 1 eller 2 nätter i Miami.
Så ser skissen ut nu varje fall... men kan komma at ändra sig beroende på hur mkt poäng jag skrapar ihop ;)
Lite trist att det inte finns någon bra Club Carlson property i Miami =(

Jag tog den på vägen upp från Miami :) en knapp timme till Kennedy är ganska smidigt, och enkelt och snabbt till MCO för vidare transport. (och ingen resort fee och fri parkering vilket inte alltid är fallet..)
 

jerixon

Medlem
Har bara lite best western och en hel del Club Carlson så får nog kanske köra Best Western i Miami även om det inte är bästa hotellet. Kanske hittar någon rolig Hotel.com reward dock.... Men lite småklurigt! Den här resan blir det att minimera de fasta kostnaderna då det ska shoppas en del på plats =P

Noterade samma sak. I Miami och key west blev det till att bränna marriott poäng istället.
 

surfdude

Medlem
Blir Park Inn resort i Orlando ett par dagar för 15000 + 20 usd resort fee. Sedan blir det något best western resort nån dag för 12000 poäng natten och sedan vidare ut mot kusten ett par dagar för Radisson besök och sedan ett par timmar söder för att avsluta med 1 eller 2 nätter i Miami.
Så ser skissen ut nu varje fall... men kan komma at ändra sig beroende på hur mkt poäng jag skrapar ihop ;)
Lite trist att det inte finns någon bra Club Carlson property i Miami =(

Om du kan tänka dig att bo i utkanterna av Miami kan jag rekommendera Country Inn & Suites i Kendall. Nyrenoverat och klart bättre standard än de andra CI&S i Florida. Frukostutbudet dock mer eller mindre samma...
 

jerixon

Medlem
Jo jag kikade på det som nödlösning.
Hur lång tid tar det med bil till South Beach?
Jag själv är inget större miami fan utan gillar andra delar av florida bättre, men tjejen har aldrig varit där och vill gärna besöka South Beach =)

Om du kan tänka dig att bo i utkanterna av Miami kan jag rekommendera Country Inn & Suites i Kendall. Nyrenoverat och klart bättre standard än de andra CI&S i Florida. Frukostutbudet dock mer eller mindre samma...
 
Toppen