Senaste nytt

SAS smartpass fungerar vid security men inte boarding

Stenis32

Medlem
Har börjat använda mitt smartpass då det är marginellt smidigare än att fippla fram boardingpass från Wallet :)

Problemet är att det fungerar hur bra som helst att blippa vid inträde till security men det fungerar inte alls att blippa vid boarding. Så var det på Arlanda i söndags kväll och samma sak nu på väg hem från Landvetter.

Fungerar det som det ska för er andra?
 

Holloman

Medlem
Samma problem har jag haft med Eurobonuskort i flera år fast på senare tid har det faktiskt fungerat bra. Förr gick det alltid i security, men nästan aldrig i gate eller lounge och SAS skyllde alltid på korten (Amex, Diners och Mastercard).
 

matado

Medlem
Hur får man tag i smartpasset? Har beställt det via SAS hemsida 2-3ggr kanske de senaste åren men de har aldrig skickat något. Har provat när jag varit EBG och EBD men ingen skillnad.
 
Hur är det med nya NFC stödet direkt i mobilen? Appen påstår att det nu är aktivt på min Huawei P9 och att jag ska ta bort ett ev smartpass från baksidan. Har ännu inte provat det men på måndag ska jag göra ett försök både i security och vid boardning. Återkommer med rapport.
 
Toppen