Senaste nytt

Doubletree Lisbon

Bibinski

Medlem
Hej alla,

Funderar på en resa ner till Lissabon och vill gärna bo på Hilton, någon som bott på Hilton Doubletree Lisbon och kan berätta mer om hotellet och dess läge ? Aldrig varit där :)

Allt gott,
Bibinski
 

Senator

Moderator
Läget är lite off, men det går snabbt att promenera till stan samt taxi är billigt. Att säga att vissa rum är udda är dagens "understatement". Exec rummen längst upp har en öppen dusch/badkarslösning typ "mitt på golvet". Rummen är rätt mörka. Det är en annorlunda, men inte dålig upplevelse.

Frukosten tyckte jag om, och personalen gjorde ett bra jobb.

@bnr vad tyckte du?
 

bnr

Medlem
Familjen var där sju nätter i slutet av juli/början av augusti, jag anslöt lite senare och hade tre nätter. €90 per rum per natt, definitivt helt OK pris för hotellet.
Ett av rummen uppgraderade till ett sådant rum som @Senator beskriver ovan, lite speciellt men säkert ingen fara om man åker som par. Inte optimalt att åka med kompis kanske, om man inte är väldigt bekväm av sig i varandras sällskap.
Fri frukost + stora complimentary vattenflaskor på rummet varje dag som HHD, antagligen samma för HHG.

Jag håller med i det du skriver @Senator, läget är väl lite off, men det kostar inte ett skvatt att åka Uber i Lissabon, så det är knappast någonting som stör.
Korridorerna och rummen rätt mörka (mörk inredning alltså), iofs inget som stör högst upp eftersom man har en stor balkong och i princip golv till tak-fönster som släpper in väldigt mycket ljus.

Supertrevlig personal, visste direkt vem jag var när jag kom och de kom ihåg mig bra under stayen.
Det enda "negativa" med frukosten i mitt tycke var att det känns lite väl tight mellan borden, man har verkligen... optimerat ytan. I övrigt riktigt bra utbud och bättre frukost än förväntat!

@Bibinski - om du gillar fisk, åk förbi Solar 31 da Calcada, väldigt bra restaurang för fisk/skaldjur, rekommenderas varmt! Ligger vid Rossio.
 

Bibinski

Medlem
Tack för mattipset och åsikterna, BC levererar som vanligt:) såg nu på bilderna att det såg lite lustigt ut med neonljus i badkaret men då de vanliga rummen går loss för endast 97 eur/natten så kanske det är värt att boka dem och hoppas på en uppgradering.. dock låter det trevligt med en egen terass/balkong och då är inte 125 € speciellt mycket ?? Vad tyckte ni om Lissabon i övrigt @Senator & @bnr ?:)
 

bnr

Medlem
Väldigt trevlig stad, fin arkitektur, mycket som man kan gå runt och titta på. Man klarar sig väldigt bra med engelska, schyssta priser på mat/dryck. Var behagligt väder när jag var där, varmt men med svalkande vindar. :)
 

varva77

Medlem
Kan bara instämma i tidigare kommentarer. Kort och gott ett bra hotell om än inget extravagant, åtminstone för ett par år sedan.
 
Toppen