Som rubriken anger glömdes en dator och en handväska kvar på flyget till HKG. Guldsupporten svarade per epost att de inte kunde ge något besked om personalen hittat sakerna och hänvisade till bagport på Arlanda. Samma besked gavs av kundtjänst efter uppföljande telefonsamtal. Sagt och gjort, anmälan lades in på bagports hemsida för både väskan och datorn.
Vid boarding påväg hem frågade jag en av flygvärdinnorna om hur rutinerna ser ut med hittegods på planet. Jag fick då svaret att det är rutin att lämna in kvarglömt gods på ankomstflygplatsen...
Efter mail till Hong Kongs hittegodsavdelning kom svar efter några timmar att sakerna fanns på flygplatsen. Dumt nog hade vi inte gått förbi hittegodskontoret..
Hittegodskontoret anger nu att vi behöver anlita DHL för pickup av sakerna och transport hem. DHL å andra sidan anger att vi inte kan beställa transport genom dem då vi inte bor i Hong Kong eller har ett DHL-konto. De hänvisar till att hittegodskontoret måste beställa transport av sakerna, vilket hittegodskontoret vägrar..
Någon som har något tips på vad vi kan göra för att lösa saken?
Vid boarding påväg hem frågade jag en av flygvärdinnorna om hur rutinerna ser ut med hittegods på planet. Jag fick då svaret att det är rutin att lämna in kvarglömt gods på ankomstflygplatsen...
Efter mail till Hong Kongs hittegodsavdelning kom svar efter några timmar att sakerna fanns på flygplatsen. Dumt nog hade vi inte gått förbi hittegodskontoret..
Hittegodskontoret anger nu att vi behöver anlita DHL för pickup av sakerna och transport hem. DHL å andra sidan anger att vi inte kan beställa transport genom dem då vi inte bor i Hong Kong eller har ett DHL-konto. De hänvisar till att hittegodskontoret måste beställa transport av sakerna, vilket hittegodskontoret vägrar..
Någon som har något tips på vad vi kan göra för att lösa saken?