Senaste nytt

Eurobonus kan inte boka platser hittade med Uniteds awardsökning samt Expertflyer

nollbit

Medlem
Jag försöker boka två platser i business på OZ114 ICN - KIX den 30:e september. Finns platser enligt ExpertFlyer och United, men inte enligt Tallin.

Är det sånahäringa spökavailability man hört talas om? Är det bara ge upp?

oz114.png
 
Jag försöker boka två platser i business på OZ114 ICN - KIX den 30:e september. Finns platser enligt ExpertFlyer och United, men inte enligt Tallin.

Är det sånahäringa spökavailability man hört talas om? Är det bara ge upp?

Visa bifogad bild 55333
Hittar inte agenten några biljetter så är det ju väldigt svårt att boka några biljetter. Detta oavsett hur många biljetter du själv ser på Uniteds- eller ANAs hemsida.
 

RickardG

Medlem
Hittar inte agenten några biljetter så är det ju väldigt svårt att boka några biljetter. Detta oavsett hur många biljetter du själv ser på Uniteds- eller ANAs hemsida.
Nu kan det ju ändå vara intressant att veta vad det beror på för att i framtiden kunna sålla bort biljetter som ändå inte går att boka och spilla mindre tid.
 

nollbit

Medlem
Omöjligt för oss att veta. Blir bara gissningar.

Om vi slutade spekulera i det här forumet skulle ju hälften av diskussionerna dö direkt. Jag fattar att det inte går att boka om agenten inte hittar tillgänglighet, men det är som sagt ändå intressant att veta vad andra har för erfarenheter av diskrepanser mellan EF/ANA/United och Tallins tillgänglighet.
 

JohanA

Medlem
Om vi slutade spekulera i det här forumet skulle ju hälften av diskussionerna dö direkt. Jag fattar att det inte går att boka om agenten inte hittar tillgänglighet, men det är som sagt ändå intressant att veta vad andra har för erfarenheter av diskrepanser mellan EF/ANA/United och Tallins tillgänglighet.
Spekulera är givetvis en sak men att tro att man får rätta svaret är naivt.
 

nollbit

Medlem
Spekulera är givetvis en sak men att tro att man får rätta svaret är naivt.

Lyckligtvis har ingen krävt det.

Jag svarade dock på frågan om det var att ge upp. Jag såg ingenstans att du ville spekulera i varför United ibland visar tillgänglighet som inte går att boka via SA.

Jag frågade också om det var spöktillgänglighet jag såg så där finns det ju gott om utrymme att spekulera i vad det beror på.

Den här metadiskussionen är ju dock helt poänglös, så den får vi ju gärna avsluta.
 
Last edited by a moderator:

RickardG

Medlem
Omöjligt för oss att veta. Blir bara gissningar.
Jag skulle ändå uppskatta feedback från andra medlemmar om t.ex. ofta förekommande problem med married segments för Asiana, eller om många har upplevt att det skiljer sig mellan vad Tallinn kan boka och vad United visar för ett specifikt bolag. Gissningar eller indikationer på ett systematiskt fel kanske, men ändå till viss del användbar information.
 

palmen

Moderator
Jag tror det enkla svaret i detta fall är att Eurobonus inte har tillgång till dessa biljetter men att United har denna tillgång.
Det diskuterades i en annan tråd igår om exakt samma sak där både ANA och United har möjlighet att boka en flight mellan Peking och Auckland, men Eurobonus kan inte boka detta.

En högst spekulativ gissning är att tillgången för Eurbonus på flighter som startar i Asien är betydligt sämre än för de som bokar med United eller ANA miles.

Vad det just beror på kan vi bara spekulera i, såvida ingen sitter på inside info från Eurobonus award tillgänglighet.

Jag skulle ändå uppskatta feedback från andra medlemmar om t.ex. ofta förekommande problem med married segments för Asiana, eller om många har upplevt att det skiljer sig mellan vad Tallinn kan boka och vad United visar för ett specifikt bolag. Gissningar eller indikationer på ett systematiskt fel kanske, men ändå till viss del användbar information.
På vilket sätt är det ett systematiskt fel? Var ligger felet i att Eurobonus inte kan boka detta?
 
Toppen