Senaste nytt

Ändring av flygplanstyp?

hoss

Medlem
Har en bokning med Qatar flight 836 Doha-Bangkok 22/11 och tillbaka den 5/12 med flight 833. Det skulle vara med Airbus 380 men har nu blivit ändrat till Boeing 777. Någon som vet anledningen? Jag hade föredragit 380:an.
 

palmen

Moderator
Har en bokning med Qatar flight 836 Doha-Bangkok 22/11 och tillbaka den 5/12 med flight 833. Det skulle vara med Airbus 380 men har nu blivit ändrat till Boeing 777. Någon som vet anledningen? Jag hade föredragit 380:an.
De utvärderar väl nyttjandet av flottan, var en tråd uppe om detta för någon dag sedan med någon som råkat ut för exakt samma sak.
 

lillemannen

Medlem
Tyvärr har man flyttat 380 och har hållit på att ändra min first class biljett så många gånger nu för oktober månad. Så jag försöker hitta en annan väg utan BKK med en roligare routing.
 

inka

Medlem
Har en bokning med Qatar flight 836 Doha-Bangkok 22/11 och tillbaka den 5/12 med flight 833. Det skulle vara med Airbus 380 men har nu blivit ändrat till Boeing 777. Någon som vet anledningen? Jag hade föredragit 380:an.
Samma sak för oss :(

Någon som åkt båda dessa kärror i business och kan informera skillnaden? Känns som a380 slår Boeing 777 med hästlängder...
 

inka

Medlem
Känns surt att de bara kan byta flygplanstyp så där, var ju faktiskt en av anledningarna till att vi bokade med Qatar för att få åka med A380...Rent juridiskt, kan/får flygbolaget byta flygplanstyp bara så där utan att man blir kompenserad eller får boka om? Försökte få boka om till annan tidsavgång där a380 forfarande körde, men var nobben från både flygbolag och resebyrå :(
 
  • Gilla
Reactions: Gus

tomle

Medlem
Känns surt att de bara kan byta flygplanstyp så där, var ju faktiskt en av anledningarna till att vi bokade med Qatar för att få åka med A380...Rent juridiskt, kan/får flygbolaget byta flygplanstyp bara så där utan att man blir kompenserad eller får boka om? Försökte få boka om till annan tidsavgång där a380 forfarande körde, men var nobben från både flygbolag och resebyrå :(
Tyvärr så kan de byta flygplanstyp som de vill, du kommer ju fortfarande från A till Barcelona i den klass som du har bokat. Visserligen så skiljer sig produkten men det är fortfarande deras officiella produkt.
Hände mig när jag skulle flyga Air Canadas Dreamliner LHR-YYC, fick flyga tråkig 777 istället :(
 
Toppen