Senaste nytt

iPod connector ombort hos Swiss - vad gör den?

agehall

Medlem
Vad kan man göra med iPod connectorn som finns på LX business?

Funkar den bara med iPods eller går det även bra med iPad/iPhones?
 

MarcusC

Medlem
Vad kan man göra med iPod connectorn som finns på LX business?

Funkar den bara med iPods eller går det även bra med iPad/iPhones?

Bra fråga vill oxå veta...tror iallafall det funkade ladda iphone via USBn, men vet inte om man även kan spela upp via IFE skärm?
 

Porsan

Medlem
Nu är det säkert inte samma tillverkare som AF's IFE, men där kan man spela upp vissa filer (video/musik) samt komma åt vissa filtyper. Där går allt genom USB, man kan tex ansluta ett USB-minne, givetvis laddar den både iPhone/iPad.

/Anders
 

Palazzi

Medlem
Nu är det säkert inte samma tillverkare som AF's IFE, men där kan man spela upp vissa filer (video/musik) samt komma åt vissa filtyper. Där går allt genom USB, man kan tex ansluta ett USB-minne, givetvis laddar den både iPhone/iPad.

/Anders

Tack för upplysningen! Ett USB-minne är ju smidigt att fylla med lite musik/film och ha med sig. Inte hamnat på något flyg med usb-anslutning i stolen ännu. Fungerade dock väl på ett tåg jag åkte :)
 

ACervin

Medlem
Skall till SFO på fredag med LX i business. Skall försöka lägga över en film på paddan och provköra uttaget
 

Senator

Moderator
Så här står det på hemsidan:
Each seat in the A330-300 is equipped with a USB port. Business and First class passengers can load personal data from their iPods or iPhones directly onto their individual screens via the special iPod cable (available on board).
Inflight entertainment
 

agehall

Medlem
Jag fick det inte att fungera med min iPad iaf. Orkade inte hålla på så mycket så jag kopplade in iPad via USB för att ladda den istället. iPaden tyckte "Not charging" men det var en ren lögn. När jag klev på planet hade jag 22% batteri men när jag gick av så hade jag 80%. Så antingen genererar Spotify ström eller så laddade den via USB.
 
Toppen