Senaste nytt

Helg i Dallas eller omnejd. Förslag?

Jan Guméus

Ny medlem
Hej! Min första post här. Ska iväg till Dallas på tjänsteresa sep 19-30 och får en helg för mig själv. Kommer att ha hyrbil så jag kan åka iväg. Först tänkte jag att det kanske skulle vara skönt att ta ett flyg till Denver för lite hiking men har inte riktigt bestämt mig. Några förslag, Austin, Houston?
 
"Åk till Austin" är vad folk från Dallas svarade när jag frågade vad man skall göra en helg i Dallas ;-)

Dra till Barton Springs Pool och bada/slappa ett tag, käka lunch på Chuy's efteråt (bra mexikanare), gå (om du orkar i värmen) en sväng på South Congress street och kolla affärerna - köp en hatt eller en t-shirt ;-) - vid Travis Heights, dra till Rainy street på kvällen och parta/lyssna på musik/dricka öl, hänga vid barerna runt East 6'th st, käka en burgare på Eureka! eller lite BBQ på Moonshine längre ner på Red River st. Eller ett steakhouse.

Radisson, JW Marriott och Hilton Austin ligger rätt bra till (och Four Seasons ;-)) men de har alla kedjor där + boutique hotels.

Missa inte Rainy Street!!!!
 

mha321

Medlem
Då möts vi i luften när jag är på väg hem från Dallas...

Kan slå ett slag för ft worth. Finns bland annat cowboy museum, lite kul, och stockyards. Eller varför inte en riktig amerikansk gunshow på det sätt som bara Texas kan sätta ihop.

Missa inte Hard eight bbq strax utanför flygplatsen om du flyger på DFW och är riktigt hungrig.
 

cbroxe

Medlem
J.f.k museet downtown är mycket intressant och naturligtvis Southfork! Missa inte det.
Har inte varit i Austin, men efter vad jag hört är det mycket bra. Lite längre bort ligger San Antonio, och där har jag varit och kan verkligen rekommendera det!
 

Jan Guméus

Ny medlem
Jag var i Dallas i juni men hann inte med Southfork den gången men känns som en perfekt nostalgitripp! Kanye West uppträder i Dallas tor 22/9 så kanske en hiphop-konsert också!
 
Toppen